top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

גלריה רוזנפלד חונכת חלל פרוייקטים חדש - ROSY ותערוכת יחיד לאלעד רוזן



Karam Natour, You Missed the Point IIII, 2015, digital drawing

גלריה רוזנפלד שהיית הסנונית הראשונה שבישרה את הפריחה של סצנת האמנות העכשווית בקרית המלאכה תשיק ביום חמישי הקרוב את Rosy חלל פרויקטים חדש בגלריה שיציג תערוכות מתחלפות של אמנים צעירים

התערוכה הפותחת היא של כרם נאטור (Karam Natour)

"Following No Mythologies"

אירוע פתיחה: יום חמישי, 3 במרץ, בשעה: 20:00

תאריכי תערוכה: 3.3.2016 - 9.4.2016

בתערוכה יציג נאטור סדרה חדשה של כעשרים רישומים דיגיטליים שנעשו בשנה האחרונה על ידי ג'סטר.

ג'סטר הוא שמו של ישות החולקת עם האמן את גופו הפיזי, אבל מתפקדת על פי קונסטרוקציה מנטלית שונה בתכלית והיא זו שיצרה את סדרת העבודות המוצגות בתערוכה.

הרישומים המוצגים מתארים לרוב דמות גברית עירומה, הדומה לאמן עצמו, וממוקמת בסיטואציות שונות המייצרות את הנרטיב ברישום. הנוכחות הפיזית של הגוף, מהווה מוטיב חוזר בעבודותיו של ג'סטר, תוך הדגשת ההקשרים האלגוריים הנלווים לקיומו של הגוף. ברישומים השונים מתייחס ג'סטר פעמים רבות לדמות האמן במשחקיות, הומור וציניות.


כרם נאטור (1992) בוגר בצלאל, חי ועובד בתל אביב במסגרת התכנית לתואר שני באמנויות (MFA) של בצלאל. הוא הציג (יחדיו עם ג'סטר) בחללים שונים בארץ ובעולם ביניהם ב- MoMa PS1. זוהי תערוכת היחיד הראשונה שלו בגלריה רוזנפלד.

Elad Rosen, This on this on this, Acrylic on canvas, 200X150 cm, 2015

במקביל באותו הערב תעלה תערוכה היחיד הראשונה של אלעד רוזן בגלריה רוזנפלד: "החלום של אבא תות"

תאריכי תערוכה: 3.3.2016 - 9.4.2016


רוזן, זוכה פרס האמן הצעיר של משרד התרבות והספורט לשנת 2015, יציג ציורים מהשנה האחרונה הנשענים על אסתטיקה משחקית וילדית, בהשראת משחקי הוידיאו של שנות השמונים, אשר היוו עבור רוזן מעין מרחב וירטואלי אינטנסיבי שהפך לחלק מנוף ילדותו. הדימויים, חוזרים על עצמם ומופיעים בעבודות שונות, ועוסקים פעמים רבות בסלפסטיק, הומור שחור ועודפות של רגש. איברי גוף, פרצופים, פירות וצורות גיאומטריות משתלבים לקולאז' פופי אקספרסיבי ומטעה, בו מה שנראה מתוק מתגלה כגרוטסקי והשמח הופך למבעית. כך, דמות הנדמית ברגע ראשון כקריקטורת ילדים, הופכת למעין פינוקיו מוגזם, במעין קריקטורה של הגזמה רגשית שקשה לקחת ברצינות, אבל גם אי אפשר לסרב לה.


אלעד רוזן (נ. 1980) חי ועובד בתל אביב, משתתף בתכנית הרזידנסי של ארטפורט תל אביב (2016-2015), בוגר התוכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל (2013) וזוכה הפרס לציור על שם אסנת מוזס לשנת 2010.


רוצים לדעת מה עוד קורה - מוזמנים ללוח אירועי האמנות והתרבות שלנו

bottom of page