top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

קול קורא לבית רנה ל"שמחת חיים פשוטה" ועוד...


אז כן, נראה כאילו אוגוסט כבר כאן ומטגן אותנו יפה-יפה (והכי היינו רוצים לשחק בשלג..) ובנוסף ממש מחמם את הלב לראות יוזמות פרטיות/עצמאיות שמגיעות מלמטה - אם אלו מיוצרים עצמאיים ואמנים או מחובבי תרבות ואנשים שאיכפת להם מאמנות ומבינים את ערכה. אז אנו שמחים לשתף אתכם בקול קורא וביוזמה של שמואל ישורון ומוזמנים להציע רעיונות והצעות - פרטי הקשר וכל המידע הרלוונטי למטה (ואם אתם מכירים עוד אמנים/אנשים שיש להם יוזמות כאלו נשמח אם תפנו אותם אלינו ונשמח לתת להם את הבמה וללוות אותם :) -------------- "בית רנה" הוא בניין שנבנה ע"י דוד צימנד (סבי) ונקרא על שם אישתו האהובה רנה צימנד (סבתי) בשנת 1954 בסמטת בית הבד 3 בתל אביב ובצמידות ל"בית רומנו" (אשר התל-אביבים הותיקים מכנים "הקניון הראשון של תל אביב"), הבניין נקרא בזמנו "אחוזת רנה" - כך ביטא סבי את אהבתו לאישתו - הוא בנה לה אחוזה.


הבניין נבנה תחילה עבור תעשיית הטקסטיל התל אביבית (שמרכזה היה בבית רומנו), ואכן שכנו בבניין עשרות תופרים, גוזרים, מודליסטים, ועוד אך עם השנים תעשיית הטקסטיל נדדה לארצות רחוקות והבניין נשאר עזוב ומוזנח. לפני כשלוש שנים הבניין החל לעבור שינוי ע"י משפחתי ע"מ להחזיר לו את הכבוד הראוי לו.


בימים אלו ממש הבניין עובר שינוי מדהים הבא לידי ביטוי בשינוי מהותי וכן בשינוי ארכיטקטוני ועיצובי. אל תוך חנויות הבניין ששימשו עד לא מכבר מחסנים נכנסו אמנים ויוצרים בתחומים מגוונים, חצר הבניין המוזנחת הופכת לליבו הפועם של הבניין, בשתי הקומות העליונות (ששימשו עשרות שנים כמתפרות) יתארחו עוד מספר חודשים תיירים בדירות סטודיו מעוצבות ובמחירים נגישים, וקצרה היריעה ע"מ לספר את כל החלומות והתוכניות העתידיות...


אה, נסחפתי קצת, זאת רק ההקדמה בעצם....כי הרי, אני רוצה לספר על פרוייקט אמנות הרחוב אשר קורה בבניין: אני אוהב ומעריך אמנות, אמנות שנוגעת, שגורמת לנו להרגיש, להתרגש, לדמיין ולחלום, ויותר מכל אני אוהב אמנות שגורמת לנו להרגיש טוב לגבי עצמינו ולגבי החיים, כזאת שמזכירה לנו למה טוב לחיות. ובדיוק את האמנות הזאת ברצוני להביא לבניין.


קומת הקרקע של הבניין כוללת פאסאדה ופסז' מקורה אשר מלאים בתריסי חנויות, תריסים אלו רוססו לאורך השנים בריסוסי גרפיטי שונים (להם אני מתקשה לקרוא אומנות...),את מוטיב אמנות הרחוב הזה אני מבקש לאמץ אך להפנות לכיוון של אמנות שתעשה כבוד לבניין, למתארחים בו ולעוברים בקירבתו. אז מה החזון שלי ?


אני מבקש להשתמש בתריסי החנויות המדוברים (שישה במספר) כקנבס לשישה ציורים, לפי הנושאים הבאים:

משחקים ביחד - Playing Together

הגשמת חלום ילדות - Realizing a Chilhood Dream

שמחת חיים פשוטה - Simple Joy of Life

חברות חוצה גיל - Friendship Beyond Age

להרגיש נאהב - Feeling Loved

התרגשות מקשר - Excited about a Relationship


באמת ובתמים אני מאמין שניתן ליצור יצירות אמנות מופלאות ונוגעות בעומק הלב מהנושאים הללו, יצירות אשר ישאירו חותם, ויזכירו לנו חלק מהסיבות והרגעים שבגינם ועבורם שווה לחיות,יצירות שימוקמו בלב המרחב העירוני אשר ממעט (בדרך כלל) להציג אמנות חיובית ומעוררת השראה.


ברצוני להזמין אתכם ואתכן אמנים יקרים לשלוח סקיצה אותה הייתם מציירים על מוטיב אחד מהנושאים, מה נוגע בכם ? גורם לכם להרגיש ? איזו השראה חיובית הייתם מבקשים להנציח ?


ששת הסקיצות הנבחרות יזכו את יוצריהם באפשרות לצייר את ציורם על הקנבסים העירוניים הללו, ובנוסף יוכלו להוסיף את הגיגיהם על פלטקה אשר תוצמד לציורם (במשפט אחד או שניים- בעברית ובאנגלית)


עלות הצבעים עלי,כל אמן יתוגמל ב-2500 ש"ח + מע"מ והבטחתי הכנה לעשות כבוד לציורים.


לוחות זמנים:

שליחת סקיצות עד ה 29.5.16

בחירה סופית של הסקיצות 1.6.16

ביצוע ציורים 5.6.16 - 19.6.16


בואו להשאיר את חותמכם !אשמח לענות על כל שאלה, לתאם פגישה בבניין כדי לראות את הגלריה העתידית או סתם להכיר אתכם.


בהערכה ובציפייה גדולה לציוריכם,שמואל ישורון

054-2233256s

yeshurun@gmail.com


כמה דימויים של המקומות ליצירה

bottom of page