top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

רוצה להדפיס להנאתך מסך השבוע ?


אז כן, בשקט בשקט צמח לו לאט לאט פסטיבל לתרבות דיגיטלית "PrintScreen" עם שלל סרטים, תערוכות, פאנלים, אמנים מקומיים ואורחים מכובדים שאינו רק ליודעי חן וסייבר ושבכיף יכול לתת "פייט" הגון לאירועים מקבילים ברחבי העולם.

בדיוק כפי שכפתור ה-Print Screen לוכד את תמונת המסך ברגע נתון, כך גם הפסטיבל מציג תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי. הפסטיבל מפגיש אמנים, אנשי טכנולוגיה, חוקרים של עידן זה וקהל רחב, לארבעה ימים של פעילות בסינמטק חולון, הכוללת מגוון רחב של סרטים, מיצבים, פרפורמנס, תערוכות אינטראקטיביות, סדנאות ופאנלים כשהשנה הנושא שנבחר הוא - PLEASURE."

- האם ההנאה שלנו מושגת מתחושת השליטה במכשירים או דווקא מכך שאנחנו מאפשרים לעצמנו לאבד שליטה בשטף הגירויים הוויזואליים?

- כיצד החיבור ההולך וגדל בין טכנולוגיה דיגיטלית לגוף האדם משנה את יחסנו לתענוגות הגופניים – אוכל שינה וסקס? וכן, האם העולם הדיגיטלי הופך אותנו למכורים לסיפוק עצמי, או שדווקא לרובוטים של פרודוקטיביות?

בפסטיבל פרינט סקרין השנה נרצה לבדוק כיצד הטכנולוגיה מעצבת את חוויות ההתענגות באמצעות תערוכות, מיצגים ומיצבים, פאנלים והקרנת סרטים.

או במילים אחרות: ארבעה לילות שילחצו לכם על טריגרים של PLEASURE וימלאו (או ירוקנו לכם את כל הסרוטונין במוח).

מנהל סינמטק חולון, רוני מהדב: "השנה נציין שש שנים לפסטיבל פרינט סקרין, הפסטיבל הבינלאומי לאמנות ותרבות דיגיטלית.

המייסד והמנהל האמנותי של הפסטיבל, ליאור זלמנסון: "נראה שב 2016 כולם מתכנסים במרתפים (או בחללי עבודה שיתופיים) ועסוקים בבנייה של מכונות ואפליקציות עונג. המציאות המדומה מתקדמת בצעדי ענק, אפליקציות של מדיה חברתית מתחרות ביניהן על העלאת רמת הדופמין ומייקרים בונים רובוטים ומכונות שיספקו לנו הנאות גופניות שמעבר לדימיון. האם העתיד הצפוי לנו יהיה הדוניסטי מתמיד? מה מקורה של הרדיפה הנוכחית אחר סיפוק עצמי? השנה יעסוק הפסטיבל כולו בנושא PLEASURE ובתפקיד שהטכנולוגיה הדיגיטלית משחקת בעיצובו. אצרנו מגוון רחב של תערוכות, עבודות אמנות, סרטים ומיצגים, ואנו מארחים השנה אמנים רבים יותר מאי פעם אשר יציגו את עבודותיהם אשר אנו מקווים יסבו לכם התענגות רב חושית אבל גם יספקו לכם לא מעט חומר למחשבה."

אלו הם כמה מאירועי הפסטיבל (לתוכנית המלאה והזמנת כרטיסים באתר www.printscreenfestival.com )

ערב פתיחה

רביעי | 20:00-23:30 | מבואה ואולם 1

ערב הפתיחה של הפסטיבל מציג את מיטב המרצים וההופעות, בערב שכולו Pleasure חושים דיגיטלי. נתחיל בקבלת פנים ותערוכת 'הדוניסטיקה' של קולקטיב מונוכרום האוסטרי, שיגיע לארץ עם רובו-שפים שידאגו לצד הקולינר של הערבי. בהמשך הערב, נשמע מפי השף אייל שני, פרופ' מורן סרף, ג'יליאן מאייר; מייקל באדיקס מפסטיבל 'ארס אלקטרוניקה' והזמרת Tzlil במופע.

הערב יתנהל בעברית ואנגלית.

Hedonistika - תערוכה

חמישי | 22.6 | 20:00-23:30 | מבואת המדיטק

הדוניסטיקה היא תערוכה אינטראקטיבית של רובוטים גסטרונומיים, מכונות קוקטייל ופרמורמנס אקספרימנטלי. את התערוכה יצר קולקטיב 'מונוכרום' הוינאי, והיא תערוכה נודדת המשתנה מעיר לעיר בהתאם למחוזות הקולינריים אליהם היא מגיעה. הקולקטיב יוצר שיתופי פעולה עם מייקרים ויוצרים מקומיים, במטרה לעורר שיח חדש אודות מיכון, מזון ותרבות.

הארקייד

תערוכה

חמישי | 23.6 | 20:00-23:30 | אולם הביצה

תכנית הגיימינג השנה, משלבת משחקים ובילוי: עמדות של משחקים תחרותיים לקבוצות, כמו גם יצירות העוסקות בעונג, מיניות והרגעות שיחוו אישית לצד לייב די.ג'יי, וימוקמו בחלל ייחודי ומרגיע . התכנית נוצרה בהשראת האירועים הראשונים של תנועת "הארקייד החדש" וקבוצות כמו Kokoromi ו- Babycastles.

יוצרים משחקים ומנגנים: שלו מורן, אלינור סלומון, תומר בלושינסקי

הכניסה למתחם התערוכה - מגיל 18 ומעלה

משחקי שליטה

תערוכה

חמישי | 23.6 | 20:00-23:30

שליטה היא אלמנט מרכזי במערכות היחסים בין אדם לטכנולוגיה. מראשית האנושות, האדם יצר טכנולוגיה המעוצבת לצרכיו וכפופה לרצונותיו אבל בדרך זו הוא גם בחר להאציל אחריות למכשירים ובכך לאבד חלק מהשליטה על הנעשה בעולם. הדבר אף מתעצם בעידן של אינטליגנציה מלאכותית, ביג דאטה ומעקב אחרי ההמונים בו גדלה תחושת אובדן השליטה אל מול הטכנולוגיה המרושתת והרואה-כל. "משחקי שליטה" מחברת בין סוגיות השליטה לשאלות העונג הניצבות בליבו של הפסטיבל השנה. האמנים בתערוכה יצרו מיצבים ומיצגים אינטרקטיביים אשר חלקם בוחנים את העונג שאנו עשויים לחוש מתחושת השליטה באחר הכפוף לנו ומציית לסמכותנו ואת תפקידה של הטכנולוגיה בייצור שליטה זו ואילו אחרים מדגימים את העונג מאובדן השליטה וההתמסרות המוחלטת למכשירים ומנגנונים..

הכניסה למתחם התערוכה - מגיל 18 ומעלה

Click Field

ג'יליאן מאייר ורועי קרמר - מיצב אינטרקטיבי - כיצד מרגיש ניטור ומעקב בחיים הממשיים?

Need Some Body

מירי סגל ומיה מגנט -פרפורמנס דיגיטלי - מה היית עושה אם היה לך אווטר אנושי?

Coded - מיה מגנט - פרפורמנס למיה ואדם אחד - שחקו בקוד של מיה, אבל תהיו מוכנים שהיא תקודד אתכם חזרה. מוכנים לשחק?

Vibrator -פרוקופ ברטוניצ'ק - פסל אינטרקטיבי - כשהעונג האינטימי הופך להיות עונג-המונים

Simulation of Myself - סביון פישלוביץ' - המקריות והכח של האלגוריתם, כשהוא מופעל על גופה של רקדנית בודדה

Sync - בת-גירל ואיל גרוס - שני פרפורמרים מכפיפים לשליטתה של בינה מלאכותית את מערכת היחסים הפיסיקלית ביניהם. האם הם יצליחו להפגש ולהיות יחד?

Pleasuring Shachar -שחר מרקוס, רוני זיס. מיכון על-ידי יובל קדם - פרפורמנס אינטרקטיבי - האם יותר מדי עונג הוא בעצם עינוי? הקהל מוזמן להפעיל את מכונת העונג על שחר ולגלות בעצמו.

Conductive Ensemble

פדרו לופז - מופע סאונד דיגיטלי, אקספרימנטלי ומחשמל, בו המוזיקאים נשלטים על-ידי פולסים חשמליים המועברים מהסמארטפונים של הקהל.

_________________________________________________________________

תצוגות אמנות גיפים GIF ART

Garden of Emoji Delights - קרלה גניס

בעבודה The Garden of Emoji Delights' מחליפה גניס את הסימנים הדתיים בעבודתו של בוש בסימבולים דיגיטליים עכשיויים ומבנה מחדש את האיקונוגרפיה העצמתית שבנוף של גן התענוגות.

GIFs to have sex by - אוצרת - פיית’ הולנד

מיקסטייפ ויזואלי שנוצר על-ידי מוחות שובבים של יותר מ- 40 אמנים, העוסק במפגשים מיניים מכל הסוגים: אינדיבידואליים, בין אוהבים, ותוך שימוש בצעצועים החביבים עליכם.

Visual Orgasms - פיית’ הולנד

קולז'ים של גיפים המציגים מטאפורות ויזואליות לא מיניות למושג האורגזמה.

___________________________________________________________________

Relaxation Machine - תערוכה

חמישי | 23.6 | 20:00-23:30

אוצרת התכנית: ליאת ברדוגו

הפרויקט 'מכונת רגיעה' הוא מייצב אמנות אינטרנטית בשיתוף עם אתר NewHive, המלווה בסדרת סדנאות ליליות, המתמקדים בתוצאות המצב של היות מחובר תמידית בתרבות הדיגיטלית כיום: מהם היחסים בין טכנולוגיה לרגיעה, או אפילו בין טכנולוגיה לשינה? כיצד החלומות קשורים לתחזיות ולמאפיינים עתידיים של הנוף הטכנולוגי? מה התוצאות של היותנו מחוברים תמידית? כיצד הטכנולוגיה יוצרת מקורות חדשים לעונג ולרוגע, כאשר בו בזמן היא גם שוללת אותם בשם הפרודקטיביות? העבודות המוצגות בתערוכה הן העבודות הזוכות בתחרות בינלאומית בנושא זה שיזם הפסטיבל.

יוצרות ואמניות הסדנאות: טושיה דברובסקה , חן צרפתי

Pop-Up School - תערוכה

שבת | 25.6 | 21:00-23:30 | מבואה

במהלך השנה קיים הפסטיבל, בשיתוף שגרירות ארה"ב בישראל, סדנאות מיוחדות לאמנות וטכנולוגיה, המהוות כרטיס כניסה לעולם הדיגיטלי, ומיועדות לנשים בלבד. המפגשים נבנו והועברו על-ידי מיטב המרצות בארץ ובארה"ב ועסקו בחיבורים שבין טכנולוגיה לאמנות במגוון תחומים: ציורים באמצעים דיגיטליים, צעצועים אלקטרוניים, טכנולוגיה לבישה, משחקי מחשב ומציאות מדומה.

תוצרי הסדנאות יוצגו בתערוכה בערב הנעילה של הפסטיבל.

Between Play and Obsession - Relationships with Objects, Robots, and Avatars - פאנל

חמישי | 18:30-20:00 | אולם הביצה

היכן עובר הגבול בין צעצועי מין לעינוג עצמי לבין ניהול מערכת יחסים עם חפצים דוממים? גברים החיים עם בובות מין אולי חוטאים בהחפצה, אך מה לגבי נשים המנהלות מערכות יחסים של ממש עם חפצים ומתחתנות עם בניינים? הפאנל יעסוק בתופעת הobjektum sexuals מנקודת מבט הקושרת את התופעה לאפשרות העתידית של מערכות יחסים עם רובוטים ודמויות וירטואליות וליחס המורכב שבין עונג לשליטה.

הפאנל יתקיים בשפה האנגלית

מנחה: ד"ר כרמל וייסמן - אוניברסיטת תל אביב

משתתפים: ד"ר יאן סטאשינקו - אוניברסיטת וורוצלב, פולין;

____________________________________

Print Screen Up Close - אירוע מיוחד

יום שישי | 24.6 | 13:00-18:00 | אולם הביצה

לראשונה בפסטיבל, אנו מקיימים מסגרת מרוכזת להרצאות קצרות של האוצרים והאמנים האורחים, שתאפשר חשיפה לעבודתם וכן שיח ויצירת שיתופי פעולה בין אמנים, מעצבים ואנשי טכנולוגיה. Print Screen Up Close מתקיים בשיתוף פסטיבל ארס אלקטרוניקה, פסטיבל האמנות והטכנולוגיה הגדול בעולם, שנציגיו מיכאל באדיקס וקתרין מאייר ינחו את האירוע. בואו לחוות מבול של רעיונות, לשטוף עצמכם בדימויים ולספוג השראה.

13:00-14:30 -

דברי פתיחה: מיכאל באדיקס וקתרין מאיירס -נציגי פסטיבל ארס אלקטרוניקה

Opening: Michael Badics and Kathrin Meyer

מרצות:

פיית' הולנד - Faith Holland

קרלה גניס - Carla Gannis

זיו שניידר - Ziv Schneider

דלית שלום - Dalit Shalom

14:45-16:00 -

ליאת ברדוגו - Liat Berdugo

אלינור סלומון - Elinor Salomon

פרוקופ ברטוניצ'יק - Prokop Bartoníček

16:15-18:00

שלו מורן - Shalev Moran

פדרו לופז - Pedro Lopes

טושיה דוברובסקה -Tusia Dubrowska

אילן מנוח- Ilan Manouach

נעילת סדרת ההרצאות: מיכאל באדאיקס וקתרין מאיירס.

הניסוי - סרט

יום שישי | 24.6 | 21:30-23:30 | אולם 1

מייקל אלמרידה

בשנת 1961 ביקש הפסיכולוג החברתי, סטנלי מילגרם, לבחון את הציות לסמכות ואת מידת ההיענות של המשתתף לבצע פעולה שעלולה להיות מנוגדת לערכיו, כאשר גרם לנחקרים להאמין שהם נותנים הלם חשמלי לאחרים. למרות הזעזוע העמוק שחשו הנסיינים מעצם הפעולה, רובם צייתו והזרימו זרמים קטלניים. "הניסוי" מזמין אותנו לחדור למוחו הקודח של מילגרם, דרך מחקריו אודות ציות לסמכות, וחשיפת האובססיות שהניעו אותו לעיצוב מחקר מדעי ההתנהגות.

ארה"ב 2015, 98 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

פסטיבלים: סאנדאנס, ניו יורק

Time-Body Study - אירוע מיוחד

ניסוי יחידני: שבת | 25.6 | 17:00-21:00 | אולם הקופסא

הרצאה פרפורמטיבית: שבת | 25.6 | 17:00-21:00 | אולם הקופסא

מאת דניאל לנדאו בשיתוף עם: חי כהן, מיה מגנט, חדווה אלתנני, דפי כץ ושני בר

בהשראת ניסוי הקלאסי של אשליית יד הגומי (1998) ומחקריו פורצי הדרך של מל סלטר, נציג פרויקט חדש של קבוצת המחקר OH-MAN, OH-MACHINE: ניסוי פרפורמטיבי של גילום מחדש במציאות מדומה. בניסוי משתתפים מהקהל יגולמו בגוף של ילד/ה, מבוגר/ת ואיש זקנ/ה ובכך יאתגרו את תפישת הגוף כישות קבועה, תוך כדי התבוננות ביחסים בין גוף, זמן וזהות.

הניסוי אורך כרבע שעה. הרשמה באתר הפסטיבל

תאורה: נדב ברנע ארט: שי גובהרי מפיק: שחר מרקוס

יעוץ אקדמי: פרופ׳ מל סלטר, אוניברסיטת ברצלונה, דר׳ דורון פרידמן - המרכז הבין תחומי, הרצליה, רותם בנט - טכניון

Don’t play with your food, hack it - פאנל

יום שבת | 25.6 | 18:00-19:15 | אולם הביצה

כיצד הטכנולוגיה הדיגיטלית מעצבת את התרבות הקולינרית? הפאנל יעסוק בפרקטיקות ובטעמים שטכנולוגיות כמו מדפסות תלת מימד, רובוטים, ואפילו אינסטגרם, מביאים אל שולחן האוכל. מה בין האקרים לתעשיית המזון? האם שפים רובוטיים יחליפו אותנו? על שאלות אלה ועל תהיות נוספות ננסה להשיב בפאנל של תאבון דיגיטלי בריא.

הפאנל יתקיים בשפה האנגלית

מנחה: מושון זר-אביב - מכללת שנקר (ישראל)

משתתפים: דר' עמית צורן - האוניברסיטה העברית (ישראל), דר' דניסה קרה - האוניברסיטה הלאומית של סינגפור (סינגפור), גונטר פרייזינגר - קולקטיב מונוכרום (אוסטריה).

מדוגדג - סרט

שבת | 25.6 | 18:00-19:30 | אולם 1

דיוויד פרייר, דילן ריב

לאחר שנתקל בתחרות דגדוגים ביזארית באינטרנט בה צעירים משלמים עבור שירות דגדוגים, שלח העיתונאי דיוויד פרייר, בקשה לחברה המעניקה שירות זה לספר את סיפורה, אולם התשובה שקיבל הייתה אלימה והומופובית, ולוותה באיומים בתביעה. כמו כל עיתונאי טוב המתמודד עם בריונות, הוא עשה בדיוק ההיפך וצלל לעולם מכוני הדגדוג הנסתרים והמוזרים בלוס אנג'לס.

ניו זילנד 2015, 92 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

פסטיבלים: סאנדנס

הקול עובר: עלייתה ונפילתה של טאוור רקורדס - סרט

שבת | 25.6 | 22:30-00:00 | אולם 1

קולין הנקס

טאוור רקורדס, שנוסדה בתחילת שנות השישים, הפכה במהרה מחנות קטנה לכוח עצום בתעשיית המוסיקה הבינלאומית. ב-1999 רווחי החברה עמדו על ביליון דולר, וב-2006 הכריזה המעצמה על פשיטת רגל. מה השתבש? כולם חשבו שהם יודעים מה "הרג" את טאוור רקורדס, האינטרנט. אולם, זה לא הסיפור. באופן מתרפק וסנטימנטלי מחד אך מפוכח מאידך, בוחן הסרט את התהפוכות בתעשיית המוסיקה.

ארה"ב, יפן 2015, 94 דקות, אנגלית, תרגום לעברית

bottom of page