top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

המדריך לפרילנסר/ית בביצה {חלק א'}

אמנית* מקצועית, אם היא רוצה להתפרנס כיום עומדות בפניה כמה אפשרויות - להיות עצמאית, או פרילנסרית (+אופציה לשכירה). כולנו יודעים שלא פשוט בארץ להיות עצמאית או פרילנסרית - שהמציאות הכלכלית, והתרבות (העסקית) לא בדיוק מזהירות - אבל היי - מה מספק יותר אם לא לדעת שאת עושה את מה שהיא אוהבת ומאמינה בו, ובנוסף מתפרנסת בכבוד וגם יוצרת שיתופי פעולה ומכירה קולגות מדהימים ואנשים שמחים עם מה שאת יוצרת ! אנו שמחים להתחיל סדרה של פוסטים בשיתוף עם יעל שפרינגר שבחודש הבא בתאריך ה-6/9 תפתח תוכנית חדשה - "המדריך לפרילנס בגלקסיה" - תכנית הדרכה וליווי להגדרת העסק הקטן שלך. בתכנית נמצא את הדרך ייחודית לך לנהל את העסק שלך (שהוא אתה) ביצירתיות ובהתלהבות.


----


פְרִילָנְסֶר Freelancer - עובד עצמאי הנותן שירותים מקצועיים למשימות מוגדרות מראש...

הפרילנסר נהנה מהחירות לבחור את לקוחותיו, ועובד בדרך כלל עבור לקוחות אחדים במקביל, ולעתים חופשי לקבוע את סדר יומו... (מתוך ויקיפדיה)

נשמע מויקיפדיה כאילו יש לנו חופש מלא לבחור את הסטטוס "פרילנס" אבל האמת היא שאמנים רבים נאלצים לבחור בחיי עצמאות כי מעטות המשרות המשתלמות לאמנים ויוצרים כשכירים. וגם אז, מי מאיתנו מסוגל ללכת לאותו המשרד בכל יום מתשע עד חמש, לפגוש את אותם האנשים, לחזור על אותה שגרה?!... אז פרילנס.

כיוצרים, אנשים בעלי מחשבה חופשית, אנחנו נמנעים מההגדרות שיגדרו אותנו בתוך מסגרת ואוהבים פשוט "לזרום". אבל תמיד מגיע שלב שבו אנחנו מבינים שאנחנו עסק שיש להתייחס אליו במקצועיות ואז אנחנו פתאום לא מוצאים את מקומנו בגלקסיה הזאת שנקראת חיים ונסחפים עם כל תנודה של "השוק", מושפעים מכל מצב רוח, מזג אויר, מחאה או מלחמה חס וחלילה.


נחמה וחצי לחמסין אוג' (מתוך המדריך הויזואלי הלא גמור לחיי הפרילנסר)


כדי לבנות את הדרך הייחודית שלך במרחב ובזמן הנה חלקו הראשון של מדריך נבוכים קצר לעסק של יוצרים – פרילנסר:

  1. תכנן את הימים שלך (גם את השנה שלך, על זה פוסט נפרד) תרשה לעצמך לקחת שעה או יותר בתחילת כל שבוע עבודה או סוף שבוע עבודה. גם אם המקצוע שלך לא מצריך קביעת פגישות, תמיד טוב לתכנן את השבוע שלך ולקבל תחושה של השבוע – אולי פתאום יש חג באמצע השבוע, חתונה של בת דודה או מסיבת חנוכה בגן. כל קביעה שכזאת ביומן, יכולה לשנות את השבוע וחלוקת העבודה השבועית. אני אוהבת לעשות את זה בחמישי בערב ולעבור על זה שוב בראשון בבוקר. התכנון מאפשר לי לסגור את השבוע ולצאת לסופ"ש בראש שקט ולהתחיל את השבוע בסדר מסויים.

  2. תעבוד כשאתה בעבודה תחליט על שעות עבודה קבועות שבהן אתה עובד. אם יש לך משימות אישיות, מיילים פרטיים לשלוח ועוד כל מיני סידורים, הם מהר מאוד ישתו את כל הזמן שלך ולא תמצא זמן לעבוד. תדע מתי להתחיל ומתי להפסיק כמה שזה חשוב לעבוד בזמנים שבהם אתה בעבודה, ככה זה חשוב לעצור בסוף היום – לעבוד כשצריך ולהפסיק בזמן.

  3. תזכור לנשום הכוונה בנשימה היא לדאוג לעצמך. מרוב חרדה ופחד שלא תהיה מספיק עבודה פרילנסרים רבים מתישים את עצמם ולא יודעים מתי נכון לעצור. אם לא תדאג לעצמך, אתה מזניח את העסק שלך (כבר סיכמנו שאתה העסק שאתה צריך להשקיע בו לא?!). זה ממש לא הגיוני בשבילי ללכת ללימודים ליום שלם ביום חמישי או ליוגה ביום שישי או לרקוד ביום שני אבל אני מבינה שאם לא אעשה את זה, אני עלולה לקרוס, אני פחות מרוכזת, אני אמא פחות טובה, אני פחות קשובה וסבלנית. אני מזכירה לעצמי כל הזמן שזאת הדרך הכי טובה לפתח את העסק שלי

  4. קח את הזמן אני לא מתכוונת שכדאי לך להיות איטי, רק שכדאי לך להיות סבלני עם עצמך ולדאוג לקחת את הזמן שאתה צריך. אם לא תיתן לעצמך זמן להתבשל, תצא לעולם "חצי אפוי".

החל מה-6/9 - "המדריך לפרילנס בגלקסיה" - תכנית הדרכה וליווי להגדרת העסק הקטן שלך. בתכנית נמצא את הדרך ייחודית לך לנהל את העסק שלך (שהוא אתה) ביצירתיות ובהתלהבות.


מסגרת העבודה

התכנית כוללת 5 מפגשים שבועיים בקבוצה ומפגש ייעוץ אישי בשבוע השישי +

10 מפגשים חד חודשים לתמיכה, התייעצות והעמקה. עבודה בקבוצה קטנה של עד 8 משתתפים


עלות

מחיר מיוחד לנרשמים עד 25/8 – 900 ₪ + 5 תשלומים של 250 ₪ למהלך השנה

3 הראשונים שיפנו דרך Iartists יקבלו מחיר מיוחד של 850 ₪ + 5 תשלומים של 230 ₪ למהלך השנה.

 

*אמנית - הטקסט כתוב בלשון נקבה אבל הוא פונה לאמנים ואמניות ללא הבדל בהגדרת מינית, דת וכ"ו :)

bottom of page