top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

המדריך לפרילנסר/ית בביצה {חלק ב'}


החלק השני (לינק לפוסט הראשון) בסדרת של פוסטים בשיתוף עם יעל שפרינגר שבחודש הבא ב-6/9 תפתח תוכנית חדשה - "המדריך לפרילנס בגלקסיה" - תכנית הדרכה וליווי להגדרת העסק הקטן שלך. בתכנית נמצא את הדרך ייחודית לך לנהל את העסק שלך (שהוא אתה) ביצירתיות ובהתלהבות.

 

כולנו צריכים לגדל גזע ושורשים, צילום: "אמנים ישראלים"

כיוצרים עצמאים, פעמים רבות אנחנו צריכים למצוא את ההשראה מעצמנו. השראה היא לא בהכרח המוזה הרומנטית שנוחתת עלינו וגורמת לנו ליצור, לפעמים השראה נדרשת כדי שנגבה את הכסף שלנו בזמן, כדי שנפתח עוד דלתות מקצועיות, כדי שנפרסם את עצמנו בפייסבוק, באינסטגרם או אפילו בקבוצה מקצועית.

ההשראה יכולה להגיע ממקומות מאוד לא צפויים אבל חשוב שאנחנו אלה שנביא אותה, שלא נחכה שמשהו פשוט יקרה.

בדיוק כפי שמצאנו את הדרך להתחיל ליצור ולמצוא השראה ליצירה שלנו, כך אנחנו יכולים למצוא השראה לנהל את העסק שלנו ואת המשימות שלנו.

ברשימה של היום, אני שמחה לחלוק איתכם כמה טריקים שעוזרים לי לשלוף שפנים מכובעים שאינם נראים, באוגוסט, עם ילד קטן בבית וחום טילים.

וה-טריק הוא להזכיר לעצמכם כל הזמן, לנגד עינכם למה את עושים את זה בכלל. למה חשוב שתיצרו, למה חשוב שתתפרנסו מזה בכבוד ושזה אפשרי. בסעיף מס' 5 תקבלו את הטיפ החשוב ביותר בקריירה שלי. אשמח אם תשלחו לי את לוחות החזון שלכם ותספרו לי בעוד כמה חודשים מה הם עשו עבורכם.


לכל אחד יש עץ לגדל... צילום "אמנים ישראלים"


תבחר את ההגדרה שלך מה אתה עושה? מה שאתה עושה זה לא בהכרח מי שאתה אז אל דאגה. תמצא לך הגדרה ברורה המתארת את המקצוע שלך יחד עם הזהות שאתה רוצה לחיות איתה. כשתפגוש חבר ילדות ברחוב ותגיד לו מה אתה עושה, הוא יבין. תמצא בתוכך את ה"טייטל" שיושב לך הכי טוב. זה יכול לקחת זמן אבל הטיפ הבא יכול לעזור לך.


פשוט תכתוב אני לא מתכוונת שאתה צריך לכתוב עכשיו ספר או מאמר, אין צורך בכשרון הכתיבה. אני מדברת על הערך שמתקבל מלרשום את הדברים שאתה רוצה וחולם ושואף אליהם על הנייר. כתיבת הדברים על הנייר היא הצעד הראשון לעבר המימוש שלהם. אני לא אומרת שזה הצעד היחיד ויש הרב הדברים שצריך לעשות כדי לממש חלומות אבל זאת התחלה חשובה. בראש שלנו שום דבר לא מתחיל להתקיים. באמצעות כתיבה אתה יכול לעשות מעין "סיעור מוחות" עם עצמך ולשאול את העט והנייר שאלות שאיתן תוכל להשתעשע במילים, שירבוטים ופסקאות מלאות.


תמשיך ללמוד כל הזמן אתה אמנם one man show רוב הזמן אבל אתה עסק. מה שקוראים לו ברשויות "עסקים קטנים ובינוניים". חשוב שתפתח את העסק שלך ותהיה מעודכן בכל מה שקורה מסביב. לימודים הם הוצאה מוכרת והערך שלהם להתפתחות העסק שווה את ההוצאה. זה יכול להיות סמינרים, קורסים, סדנאות יומיות, קורס אינטרנטי, כל דבר שיעזור לך להתפתח.


תהיה יצירתי יש המון דרכים להיות יצירתי, לגרום ללקוחות לרצות לעבוד איתך או להשתמש נכון יותר במשאבים שלך. אם אתה רוצה להראות ללקוחות הפוטנציאלים שלך מה אתה יודע לעשות, אל תחכה שהם יתנו לך פרוייקט יצירתי, פשוט תעשה, תראה לעולם מה אתה עושה. היצירתיות שלך תדביק אחרים מסביבך וככה יגיעו אליך העבודות שאתה רוצה.


תמצא את "חוט ההשראה" שלך

על לוח לבן או לוח שעם, תשים כל מיני דברים שמעוררים בך השראה ושאותם אתה רוצה להשיג – תמונות של המשפחה, מכונית החלומות, בית החלומות שלך, ציטוטים, אמרות או ביטויים שמעוררים בך השראה. בין חלקי הלוח העבר חוט שיהיה חוט ההשראה ואת הלוח הזה תתלה לנגד עיניך באיזור העבודה שלך, כדי שתמיד תוכל להזכר למה אתה עובד כ"כ קשה, בדיוק ברגעים האלה שאתה כמעט מוותר.


 

החל מה-6/9 - "המדריך לפרילנס בגלקסיה" - תכנית הדרכה וליווי להגדרת העסק הקטן שלך. בתכנית נמצא את הדרך ייחודית לך לנהל את העסק שלך (שהוא אתה) ביצירתיות ובהתלהבות.

מסגרת העבודה

התכנית כוללת 5 מפגשים שבועיים בקבוצה ומפגש ייעוץ אישי בשבוע השישי +

10 מפגשים חד חודשים לתמיכה, התייעצות והעמקה. עבודה בקבוצה קטנה של עד 8 משתתפים

עלות

מחיר מיוחד לנרשמים עד 25/8 – 900 ₪ + 5 תשלומים של 250 ₪ למהלך השנה

3 הראשונים שיפנו דרך Iartists יקבלו מחיר מיוחד של 850 ₪ + 5 תשלומים של 230 ₪ למהלך השנה.

להרשמה ופרטים נוספים על כל מפגש ומפגש ועוד אודות מנחת הקבוצה

bottom of page