top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

אוהבים אמנות - עושים אמנות 2016 (15-17 בספט')


"אוהבים אמנות. עושים אמנות"

פרויקטים אמנותיים חד פעמיים במרחב הציבורי

15-17 בספטמבר 2016


אירועי אוהבים אמנות. עושים אמנות. המתקיימים ביוזמת ובהפקת המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו, חוגגים את ההתרחשות האמנותית המגוונת בעיר. מטרתם המרכזית של אירועים אלו הייתה ועודנה להציב את האמן והאמנות בקדמת הבמה ולהאיר את העשייה המתקיימת בעיר. מדי שנה מתקיימים פרויקטים אמנותיים חד-פעמיים מיוחדים לאוהבים אמנות. עושים אמנות, הנוצרים מתוך ערנות והקשבה לשיח האמנותי העצמאי ולתהליכים המתחוללים בשדה האמנות, לצד תהליכי פיתוח עירוניים. האירוע מתקיים מזה 14 שנים ומשתנה בהתאם לרוח התקופה וליצירה העכשווית של האמנים הפעילים בעיר.


השנה אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות" יתקיימו בין התאריכים 15-24 בספטמבר. יתפרשו לאורך עשרה ימים אשר במסגרתם יוצגו למשך סופ"ש אחד פרויקטים מיוחדים וכן את אירועי "אוהבים אמנות. עושים איור" אשר מתקיים זו השנה השלישית ובמסגרתו יתקיימו כ-50 תערוכות ואירועים אשר יוצגו לאורך כל עשרת הימים בין התאריכים 15-24 בספטמבר.


אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות." כחלק מהמגמה המתמשכת של השנים האחרונות, נותנים דגש לאירועים במרחב הציבורי, המשלבים את פעילותיהם של אמנים עצמאים, לצד הפעילות אשר לוקחת חלק במוזיאונים והגלריות.


לדברי צלילית בן-נבט, מנהלת המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו, "באירועי אוהבים אמנות. עושים אמנות." בשנים האחרונות ניתן ביטוי ודגש לקשר בין ההתפתחות האורבנית בעיר ובין הפעילות האמנותית המתקיימת בה. בכל שנה נבחר אזור בפיתוח או אזור העובר תהליכי שינוי ואנו מקיימים בו אירועים מיוחדים, הן לשם חשיפת השינוי וההתפתחות האורבנית והן לשם העצמת הקשר לפעילות אמנותית ויצירתית בעיר המשפיעה ותומכת בשינויים אלו. השנה יואר בזרקור אזור הרכבת הקלה ורחוב יהודה הלוי, בו יתקיימו אירועי תרבות הכוללים אמנות רב תחומית, מוזיקה ויצירה המזמינה את הקהל הרחב לשוטט, להכיר, לחקור ולהגיב, כחלק משיח מתמשך של תרבות פעילה ובכך מאתגרת אותו בכל פעם מחדש".


יובל סער היזם והאוצר הראשי של שבוע האיור מוסר: ״שבוע האיור, שהפך למסורת ויצר פלטפורמה לתצוגת איור שלא הייתה קיימת בעבר, ממשיך ומרחיב גם השנה את פעילותו. השנה, בין נושאי התערוכות בשבוע האיור יוצגו תערוכות העוסקות בקשר של עולם האיור לעולם המוסיקה, בין עולם האופנה לעולם האיור, תערוכה העוסקת ביחסים שלנו עם אוכל וכן שיתופי פעולה מסקרנים בין מאיירים, אמנים פלסטיים, מעצבי מוצר ועוד".



-------------------------------------------------------------------------

אוהבים אמנות - עושים אמנות, צילום: שי לי עוזיאל

01

שם הפרויקט: 170 סטודיואים פתוחים

שעות פעילות: שישי - שבת 17:00 - 10:00

תקציר: 170 אמנים פותחים את הסטודיו שלהם לקהל הרחב במהלך סוף השבוע, במהלכו הם מאפשרים מפגש בלתי אמצעי והיכרות עם אמנותם בחלל בו היא נוצרת. האמנים, העוסקים בציור, פיסול, צילום, וידאו ועוד, יוצרים בחללי עבודה בכל רחבי העיר – מצפון ועד דרום - כאשר באזור הדרום ניתן למצוא ריכוז גדול של אמנים. חללי העבודה מגוונים ושונים וכל אמן מוצא את המקום המתאים לצרכיו: חדר המוקדש לכך בתוך בית פרטי, מקלט ציבורי שמסובסד על ידי העירייה, חלל משותף למספר אמנים ועוד.

-------------------------------------------------------------------------

דימוי של חניון הדר מתוך פנינסולה

02

שם תערוכה: פנינסולה

אוצרת: רוני חג׳ג׳ אירוע פתיחה: חמישי, 15.9, 19:00-23:00

שעות פעילות: שישי - שבת 17:00 - 10:00 לינק לאירוע בפייסבוק

תקציר: שם התערוכה ״פנינסולה״ (לטינית: חצי אי) מתייחס למיקום של המבנה במרחב העירוני, כחצי אי הנוגע לא נוגע בעיר שמסביבו. בתערוכה יוצגו כ-25 אמנים שהוזמנו להגיב לאתר בעל האופי המיוחד ולמרחב המתפרש סביב זירה זו, זירה הנמצאת כעת בתהליכי שינוי ובנייה מסיביים לנוכח בניית תשתית הרכבת הקלה, העוברת למרגלות החניון. לרשות האמנים יעמוד יום אחד בלבד להצבת העבודות, שכולן יוצרו במיוחד לתערוכה ולאתר שבה היא תוצג. התערוכה תוצב במפלס העליון של החניון תחת כיפת השמים ותציג את המרחב האמנותי כמתכתב עם אתר הבנייה המקיף אותו.

בערב הפתיחה תנגן אנה הלטה, די ג׳י מהמובילות בארץ. הכל כחלק מתפיסה הוליסטית של המרחב, הרואה בתערוכה הזדמנות ליצור חיבור בין עולם האמנות לקהילה התל-אביבית, לחיי הלילה ולדופק העיר. המבקרים בתערוכה יהיו חלק מאירוע מתמשך, המשלב אמנות, מיצג ומוסיקה.

התערוכה ׳פנינסולה׳ תתקיים בחניון דו מפלסי במרכז ת״א. החניון הוקם על חורבותיה של תחנת הרכבת הישנה של תל אביב-יפו, אשר שימשה את העיר בין השנים, 1930-1970 ומהווה כיום כאחד החניונים הגדולים באזור ומכיל כ-600 מקומות חניה. החניון נמצא במפגש הרחובות יהודה הלוי, דרך מנחם בגין ורחוב הרכבת ומוקף בבתי מגורים ובתי עסק שונים, כמו גם גורדי השחקים של הסיטי של ת״א בואך שדרות רוטשילד.

משתתפים: רותי סלע, נעמה ערד, טמיר ליכטנברג, גלעד רטמן, עידו בר-אל, אלונה רודה, שי לי עוזיאל, ערן נוה, ליאור שחר, הילה טוני נבוק, מלכי טסלר, מיכל הלפמן, יסמין חסידים, אלאמר בראון, נעמה רוט, תכלת רם, עוז מלול, רותי דה-פריס, אלישבע לוי, ליטל לב כהן, יערה צח, שוני ריבנאי, ניסן אלמוג, רוני חג׳ג׳, אנה הלטה ועוד

-------------------------------------------------------------------------

דיוקן עצמי כאיש משפחה, יובל כספי

03

שם תערוכה: שערות סבתא, תערוכה קבוצתית של חברי "הועדה"

אירוע פתיחה: חמישי, 15.9, 19:00-23:00

שעות פעילות: שישי - שבת 17:00 - 10:00 לינק לאירוע בפייסבוק

תקציר:"שערות סבתא", ממתק אוורירי, דביק ומפתה, דמוי צמר גפן בעל חיי מדף קצרים. הוא נולד לפני כמאה שנה, הפך לאהוב בירידים ובאירועים חגיגיים ברחבי העולם ושרד ללא כל סיכוי את תרבות ה-sugar free. הקונוטציה הראשונה שעולה ממנו היא זיכרון ילדות שמח, ההפך הגמור מדימוי שמו ״שערות של סבתא״. כמו כן, ראש הסוכר העצום הוורדרד יכול גם להטעות, חשבתם פעם כמה גדול הוא נראה לילד קטן?

האמנים המציגים: עירית בראל בסן, דפנה טלמון, שגיא לוי, יובל כספי, שושקה אנגלמאיר, ליאור שטיינר, מיה לנדמן, יניב דרוקר, עדי בצלאל, נימה קטלב, בר דביר, קסניה נזרוב, דניאל אוקסנברג, טוהר לב ג׳יקובסון, ערן נבו, רותי אלדגם, אלון שניר

-------------------------------------------------------------------------

03

שם הפרויקט: מטרופוליס 3

מיקום: נווה שאנן – בית ספר חופשי בחלקה המערבי של שכונת נווה שאנן (בין הרחובות סלמה ודרך מנחם בגין ובין רחוב הר ציון לרחוב העליה)

אוצרות והפקה: ערן איזנהמר, קרני ברזילי, טלי קיים ולארה גבריאלי

ימי פעילות: 16-17.9, 10:00-17:00

לפרטים, הרשמה ומערכת שעות יש לבקר באתר: www.newcityproject.org

תקציר: בין בתים מתפוררים לבנייה יזמית חדשה, בתי מלון שהוסבו לעסקים, כנסיות במקלטי בניינים, חנויות מכולת של פליטים, מהגרים וחצרות פנימיות שהוסבו לגני ילדים, סדנאות ומגורי אמנים קיים אוצר של ידע. כדי לנצל את הידע הזה תהפוך נווה שאנן, למשך סוף שבוע אחד לבית ספר. בין אינספור שפות, שפע מנהגים ושלל חלומות חיות במקביל קהילות המוצאות דרכים ייחודיות לחלוק את המרחב ולקיים שגרת חיים. מטרופוליס מתקיים בתל אביב-יפו זו השנה השלישית במסגרת 'אוהבים אמנות. עושים אמנות.' ויתפקד כ׳בית ספר׳ לסוף שבוע אחד המשתמש בידע של תושבי השכונה שישמשו כמורים שיעבירו שיעורים וסדנאות וכן סיורים בתרבות, אמנות, חינוך, מוסיקה, עיצוב, בישול עירוניות ועוד.

כתובת:

כניסה: חופשית, מותנת בהרשמה מראש.

*השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות של עד 15 משתתפים ומיועדים לכל הגילאים.

-------------------------------------------------------------------------

04

שם הפרויקט: אורות וצללים

מיקום: התחנה המרכזית תל אביב, לוינסקי 108 לינק למפת הסטודיואיפ וכלל האירועים

אוצרים: גיל יפמן ואסתר סקין

אירוע פתיחה יום חמישי, ה-15' 18:00

שעות פעילות: 15-17.9, 18:00-22:00 לינק לאירוע בפייסבוק "על כל האורות והצללים שבו, על כל המלחמות, הפשרות, דם יזע ודמעות, הבניין נולד. קבלו אותו אליכם בחום ובאהבה" מתוך נאום שנשא רם כרמי אדריכל התחנה המרכזית ביום פתיחת התחנה ב - 18.8.1993

תקציר: התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, הינה מיקרוקוסמוס המכיל שלל תופעות חברתיות ותרבותיות מרתקות, אשר בהיותן חריגות מכל קנה מידה של הקנון הישראל, הן מודרות מעין הציבור ומושלכות הצידה אל מחוץ לתודעתו. אף על פי כן, או שמא דווקא בזכותה של הדרה זו, מתגלה המתחם כמעין אזור מפורז – שטח הפקר,מנושל מכל מעמד תרבותי, אך פורה ויצירתי בתוך עצמו. לעיתים, נדמה כי המקום קפא כאילו כל הפעילות בו עומדת מלכת אולם חשיבה זו מוטעית מיסודה, כי בתוככי המרחב האדריכלי עצום הממדים הזה בעל אינספור הדלתות, החללים הפתוחים והתקרות הגבוהות, המובלעות והמסדרונות עמוק בתוך הלבירינט המורכב הזה חיה ופועמת מציאות חיים מגוונת ועשירה הממציאה עצמה מחדש מדי יום ביומו. מתחם התחנה המרכזית החדשה על אוכלוסייתו ההטרוגנית, ייעודו הפונקציונאלי ומרחביו הבלתי נדלים ,משמש כקרקע פורייה לאמנים ויוצרים מתחומי האמנות והתרבות השונים.

אורות וצללים הוא פרוייקט המכיל אמנים שיוצרים בתחנה בשילוב אמנים נוספים שהתייחסו בעבודתם אל התחנה כאל מקור השראה. מעבר ברציפי התודעה במתחם האמנים מציע מסע במרחבי הזמן אל עבר חללים חיצוניים ופנימיים של תצוגה וסטודיואים[ע1] פתוחים והופעות חיות.

משתתפי התערוכה: יונג יידיש, ד.ר.י, דב אורנר ועידו הר, אלדד רפאלי, יואב רבן ויאסי, אסתר סקין, שירלי נדב, רונה יפמן וסטודנטים לצילום מבצלאל, גיל יפמן, דיויד גיבס, גיורא ברגל, אנה לוקרשבסקי (ברביזון), אלעד הורן וטליה דוידי, בימת מיצג עבודה זרה

משתתפי סטודיו פתוח: רמון מנדוסה, זינה מנדוסה, סטודיו טלטלה, יונג יידיש, דייויד גיבס, גיל יפמן, אסתר סקין, גיורא ברגל, מון-לאב, שרון זרגרי, אילן שדה, ירמי עדני.

-------------------------------------------------------------------------

05

שם פרויקט: עבודה זרה – סיורי אמנות ומיצג של אמני אנסמבל 209

מיקום: במת מיצג, התחנה המרכזית תל אביב, לוינסקי 108 לינק למפת הסטודיואיפ וכלל האירועים

מנהלת אמנותית: תמר רבן

מנחי הסיור: בני קורי, גיא גוטמן, כנרת חיה מקס וקרין מנדלוביץ.

שעות פעילות: שישי, 16.9 10:00-13:00, שבת, 17.9 17:00-20:00

כניסה: חופשית לפרטים והרשמה: 054-8077123 לדף פייסבוק של במת מיצב

תקציר: אמני מיצג, חברי אנסמבל 209, מציעים לציבור מפגש שונה עם המרחב של התחנה המרכזית החדשה. באמצעות שיטוט בעולם רב תרבותי ומרתק זה, כל אחד מהמשתתפים מאיר בדרכו האישית פינות אפילות של המציאות הישראלית. האמנים מציעים מבט פתוח ומכיל על סביבה אנושית מורכבת זו, המתקיימת בתוך עולם צר של דעות קדומות ופחדים. הם מסבים את תשומת הלב לקיום של חברה לא מוכרת, אך בה בעת כה דומה. עם מי אפשר להזדהות כאן? עם אלו שנזנחים? עם אלו שמזניחים? עם בעלי האינטרסים הכלכליים והלאומיים? עם בני אדם כיחידים או כקבוצה? עם הרב-תרבותיות? מה זו בכלל תרבות? באמצעות מפגש ישיר ומפתיע על אדריכלות, אורבניות והיסטוריה ועל תפקיד האמנות בכל אלו. הסיור מתחיל ומסתיים בבמת מיצג.

-------------------------------------------------------------------------

06 שם פרויקט: סיורי אמנות רחוב בקומה השביעית מיקום: התחנה המרכזית תל אביב, לוינסקי 108 לינק למפת הסטודיואים וכלל האירועים אוצרים ומפיקים: מתי עלה ועוז מדר

שעות פעילות: חמישי, 15.9, סיורים: 19:00, 21:00 כניסה: השתתפות חופשית לכל הגילאים

תקציר: כחלק מתערוכת קבע המתעדכנת באופן שוטף, עשרות אמני רחוב וגרפיטי מהארץ ומהעולם כיסו יותר מאלף מ"ר של קירות בטון בקומה העליונה (ה-7) של התחנה המרכזית החדשה בצבעים, צורות וטקסטים המוצגים בפני אלפי הנוסעים מדי יום.

במסגרת "אוהבים אמנות. עושים אמנות." יתקיימו שני סיורים מיוחדים בליווי אוצרי ומפיקי הפרויקט.

-------------------------------------------------------------------------

07 שם הפרויקט: אוהבים אמנות בלבונטין 7 - ​לחשושים בחלל מיקום: בר לבונטין 7, לינק למפת הסטודיואים וכלל האירועים לינק לאירוע פייסבוק

תקציר: מיצג רדיו בגלים קצרים, שמונה אמני סאונד מפוזרים בחלל כל אחד מתפקד כתחנת רדיו עצמאית. הקהל שמסתובב בחלל החרישי שומע את המוסיקה דרך רדיו ואוזניות.

שעות פעילות: יעודכן בהמשך

וידאו ארט סאונד חי

תקציר: אמני וידאו אשר עורכים את הווידאו בזמן אמת בדיאלוג עם מוזיקאים אשר מלווים את התמונה באלתור לידי מיצג משולב.

-------------------------------------------------------------------------

08 שם תערוכה: כלוב הזהב מיקום: WeWork דובנוב, (חניה בלונדון מיניסטור)

תקציר: התערוכה כלוב הזהב עוסקת במרחבי העבודה של "אומת הסטרט-אפ" ומתקיימת בחלל האוטופי שמציעה תעשיית ההייטק כסוג של תמריץ וכהוכחה להצלחה. בין מרחבי עבודה מסוג זה, בולטים המבנים של חברת WeWork המעוצבים לעילא ולעילא. כאשר באחד ממבנים אלו יוצרות הסטודנטיות המשתתפות עבודות הנעות בין הערצה, קנאה וסלידה לעולם שיישאר עבורן לנצח בלתי מושג, כנראה לנצח.

המציגות בתערוכה הן סטודנטיות מהמחלקה לאמנות במכללת סמינר הקיבוצים, בוגרות קורס ״העתיד״ בהנחיית אבי מילגרום.

משתתפות: מיכל אורמן, נעמה בארי ואילת רוזנברג, ירדן גולדמן ומאיה ואן סוסט, אלמוג זליג, נועה חי, מור טישלר, שאנל מור, שירן פרידלנד, מור קצמן, נגה רוזמן, קטרין שרים.

אירוע פתיחה: 15.9, 20:00 שעות פעילות: 16-17.9, 10:00-14:00 כתובת: לונדון מיניסטור כניסה: חופשית

-------------------------------------------------------------------------

09 שם התערוכה: פעילויות וסדנאות מיוחדות במכון שיתופי אלפרד

מיקום: מכון שיתופי אלפרד

להלן רשימת השיעורים:

שיעור: שיעור ציור למבוגרים

מורה: גידי סמילנסקי

מועד: שישי, 16.9, 10:30-13:30

***

שיעור: שיעור ציור למבוגרים

מורה: רוני טהרלב

מועד: שישי, 16.9, 11:00-13:00

***

שיעור: סדנת הדפס לכל המשפחה

מורה: אתי כהן

מועד: שבת, 17.9, 10:00-11:30

***

שיעור: סדנת יצירה בצבע וחומר לילדים

מורה: טליה רז

מועד: שבת, 17.9, 16:00-17:00

***

שיעור: סדנת יצירה בצבע וחומר לילדים

מורה: טליה רז

מועד: שבת, 17.9, 16:00-17:00

***

שיעור: אנימציה לילדים

מורה: לרה מישורובה

מועד: שבת, 17.9, 13:00-14:30

***

שיעור: שירה בציבור

מורים: "שירת הנבל הקדוש"

מועד: שישי, 16.9, 15:00-18:00

--------------------------------------------------

bottom of page