top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

5 כלים לאמנים (ודובי אחד)


מי לא אוהב דובים וכלים ? (ותשאלו את עצמכם כמה אתם משקיעים בהקניית כלים, ידע, כישורים, קשרים במהלך העבודה השוטפת/שנתית שלכם). אנו שמחים לשתף אתכם בסדרה חדשה של סדנאות/מפגשים שיערכו בגלריה החדשה בטדי שבירושלים (מי אמר/ה טדי ולא קיבל/ה עדיין דובי...), סדרה די מקיפה שאמורה להפגיש את האמנים עם הכלים/מטודולוגיות/ידע/הבנה של התהליכים הללו וגם עם כמה וכמה מובילים בשדה הזה.

כשבמאמר מוסגר - אני חושב שכמה מהאתגרים המרכזיים שעומדים בפני אמנים בימים אלו הם הבנה של השדה, היכולות האמנותיות-יצירתיות, המקצועיות והעסקיות בעבודה כאמנ/ית עצמאי/ת בשדה של אמנות פלסטית בארץ ובעולם (אבל לא רק בתחום הזה) ופעילות כעוסק זעיר שמייצר/מספק ?!?! מוזמנים להציץ ולהתרשם.

--------------------------

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי שמחה להציע חמש סדנאות להקניית כלים בסיסיים להתנהלות בשדה האמנות הפלסטית בישראל.

הסדנאות יתקיימו בימי שישי, בשעות 12:00-9:00.

מחיר סדנה אחת בהרשמה מראש לכל התכנית: 170 ₪ (סה"כ 850 ₪); מחיר סדנה בודדת: 200 ₪.

יש להירשם ולשלם מראש; פתיחת סדנה מותנית במינימום 12 משתתפים ומספר המקומות מוגבל.

להרשמה אנא שלחו פרטים לכתובת המייל: newgallery@jerusalem.muni.il

*יש להצטייד במחשב אישי בכל מפגש

30.12 ״אני אוהב את העבודה שלך,״

על מפגשי סטודיו, פרזנטציות ויחסי אמנים־אספנים

מנחה: טלי שריזלי, מנהלת תכניות ב־VIA Art Fund ‬בארה״ב ולשעבר מנהלת הסניף הישראלי של עמותת ארטיס‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

http://www.artiscontemporary.org/; http://viaartfund.org/

התנהלותו של אמן בעולם האמנות של היום דורשת ממנו לפתח יותר ויותר כלים מקצועיים מלבד כישרונו האמנותי. החלק הראשון של המפגש יתמקד במקומו של האמן בעולם האמנות, בעיקר ביחס לשחקנים השונים המקיפים אותו: מוסדות, גלריות, אוצרים, קרנות ואספני אמנות, אשר מערכת יחסים פורייה עמם היא תנאי הכרחי להתפתחותו. בהמשך המפגש נשוחח על פיתוח אותן מערכות יחסים על ידי פגישות וביקורי סטודיו עם אנשי מקצוע ואספני אמנות ועל מה מצופה מן האמן באותן הפגישות. יחד ננסה לפתח שפה מקצועית ועניינית להצגה של גוף עבודות.

במפגש זה יתרגלו המשתתפים פרזנטציות קצרות בשפה האנגלית.

13.1.17 "למה לי רזידנסי עכשיו?"

מלגות שהות אמן (Artist-in-Residence): מאגרי חיפוש והכנת הגשות

מנחה: ליאת לבני, אמנית, עובדת בבת ים

http://www.liatlivni.com/

מלגות שהות מאפשרות לאמן זמן ומקום אחרים, זמן לטייל ולגלות תרבויות חדשות, זמן להתמקד בעשיית אמנות ללא טרדות היומיום וזמן היכרות עם קולגות ואנשי מקצוע. בחלקו הראשון של המפגש תספר האמנית על תכניות הרזידנסי שהשתתפה בהן ותתייחס לציפיות מהאמן המוזמן לרזדנסי, להיבטים שיש לשים אליהן לב בתהליך החיפוש של קולות קוראים לרזידנסי ולפרסים ובתהליך הכנת ההגשה למועמדות למלגה. החלק השני של המפגש יוקדש לחיפוש מקום לשהות אמן עצמאי ואישי ולהתייעצות עם המנחה.

ליאת לבני בוגרת לימודי תואר ראשון ושני במחלקה לאמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל. השתתפה בשבע תכניות רזידנסי לאמנים ביפן, טיוואן, קוריאה, גרמניה וארה"ב; בשנת 2015 זכתה במקום הראשון בפרס בלום של יריד האמנות קלן; תערוכת היחיד שלה "לוטוס בחצר האחורית" מוצגת עתה במוזיאון וילפריד, קיבוץ הזורע.

27.1.17 כלי יסוד: כתיבת הצהרת אמן והכנת תיק עבודות

מנחה: סאלי הפטל נוה, אוצרת עצמאית

www.sallyhaftel.com

בתקופה זו, שבה המפגש הראשוני בין האמן ובין אוצרים, גלריסטים ואספני אמנות במדיה הדיגיטלית מקדים את המפגש הבין־אישי, הצהרת האמן ותיק העבודות הם בעלי משקל כבד. אלו מתפקדים כ"כרטיס ביקור" המציג באופן מילולי וחזותי את גוף היצירה של האמן ועשויים להשפיע במידה רבה על ההחלטה לגבי המשך הקשר עם האמן. אמנים רבים מחמיצים הזדמנויות רק בשל הצהרת אמן שאינה מנוסחת כראוי או תיק עבודות המאורגן כלאחר יד. המפגש יתחלק לשניים: חלקו הראשון יתמקד באופן הגשת תיק עבודות, וחלקו השני – בניסוח ודיוק הצהרת אמן. האמנים יתבקשו להגיע עם הצהרת אמן ותיק עבודות (דיגיטלי).

סאלי הפטל נוה אוצרת תערוכות בחללים אלטרנטיביים ובמוזיאונים ברחבי הארץ, בין היתר: שובו של הנייר / מחשבות על רישום, הביאנלה ה־VI לרישום, המוצגת בימים אלו; הייתה האוצרת של "קו 16- גלריה קהילתית לאמנות עכשווית, תל אביב"; ומלמדת אוצרות ביחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של הטכניון ובתכניות ללימודי אוצרות בסמינר הקיבוצים ובמכינת בצלאל, אקדמיה לעיצוב ואמנות.

10.2.17 תמחור עבודות ומכירות אמנות בשוק הישראלי כיום

מנחה: שרי גולן, אוצרת ומרצה עצמאית לאמנות

https://www.facebook.com/triangle.art.space/

אמניות ואמנים רבים מתחבטים בשאלות מורכבות לגבי פרנסה מאמנות. במפגש נשוחח על הקריטריונים לתמחור עבודות אמנות, על ההבדל בין תמחור רגשי לתמחור מקצועי ועל בניית מחירון מקצועי. נשוחח על תמחור של עבודות יחידניות לעומת עבודות בעלות מהדורות או עותקים, על אופן השימוש בתעודת מקוריות, על יצירת קשר ושימור הקשר עם אספנים ורוכשי אמנות. נלמד כיצד נהוג לנהל מכירה או משא ומתן בעולם האמנות (כולל ההתמודדות המורכבת עם נושא ההנחות). אם הזמן יאפשר, נשוחח גם על שיווק ומכירה בפייסבוק ובאינטסגרם כיום. המשתתפים בסדנה יתבקשו להביא מחירון של עבודותיהם, ובהתייעצות בסדנה ידייקו את המחירון.

שרי גולן מייסדת ומנהלת "המשולש - חלל לאמנות" בתל אביב; יוזמת ומנחה את הסדנה לאמנים "כל מה שלא לימדו אתכם בבית ספר לאמנות"; הקימה וניהלה את עמותת "פעילה״ - לחיבור בין אמנות וקהילה; הייתה האוצרת והמנהלת האמנותית של גלריה רוזנפלד בתל אביב; מרצה על אמנות במסגרות פרטיות ובארגונים עסקיים; ולימדה בין השאר במדרשה לאמנות, בתיכון תלמה ילין ועוד.

24.2.17 מתכנית עבודה לתקציב מנחה: גלעד לביאן, מנהל מוזיאון יהדות איטליה

http://ijamuseum.org/he/

כל אמן המגיש בקשה לתמיכה בפרויקט אמנותי נדרש להגיש תקציב. התקציב הוא כלי הכרחי בהוצאת פרויקט אמנותי אל הפועל, בין שמדובר בתערוכה, קטלוג, או מיצב, בין שעלותו נמוכה או גבוהה. התקציב משמעותי גם להתנהלות האמנותית בשלבים אחרים. במהלך המפגש יתנסו המשתתפים בבניית תקציב לפרויקט בהתאם לרעיון וללוח הזמנים שלו ובשקלול נושאים כגון מהם ההיבטים שיש להתייחס אליהם בבניית התקציב, מהן ההזדמנויות והסכנות של הפרויקט, מהי נקודת האל-חזור שלו, כיצד מבצעים בקרה על הפרויקט, מהן ההחלטות האסטרטגיות שכדאי לקחת בחשבון במהלך הפרויקט, איך לנהל תזרים וכיצד לגייס תמיכות ומשאבים.

bottom of page