top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

להיות מקצוענית - שרי גולן

אנו שמחים לשתף אתכם בתקציר/סיכום ההרצאה שהעבירה שרי גולן במסגרת המפגש השישי של "להיות מקצוענית*" באדיבות נעה לאה כהן - מרצה לאמנות, אוצרת ב'מקלט לאמנות' ומבקרת עיתונות.

(ומוזמנים לשיח גלריה שיערך בתאריך 19.2 בתערוכה אותה היא אוצרת בירושליים "יהודית מרגוליס - שורשים לשמיים - מסע אישי" - לינק עם פרטים נוספים).

----------------------------------------------------

שרי גולן – "ריגול תעשייתי מוסדי"

איך לכתוב על העבודות שלכם.

ואיך לכתוב כך שירצו לבוא ולכתוב עליכם.

כשנפגשים:" תגיד מה שמך"- שם פרטי לא מספיק. תגיד גם שם משפחה.

לא לומר מה אתה עושה? כל מיני.

איך לגרום לבן אדם להסתכל עליך בפייסבוק או בשיפוט לרסידנסי. וכו'

לנסח בעל פה ובכתב לתווך -בצורה הכי טובה למי שלא רואה את היצירות שלך.

לא להגיד 'זה לא עובר בצילום' לא אמנים ולא צלמים.

לא לומר 'צריך לבוא לסטודיו כדי לשמוע את זה ולראות את זה' - זה כמו להגיד. מכירים אותי הכי טוב רק בעירום.

צריך לדאוג לרשת קשרים מגוונת שיש כאלו שמכירים אותך באופן כללי וכמה כאלו שמכירים אותך בצורה ממוקדת כמו חכה.

לנסח בדיוק מה אתם עושים איך אתם עושים ולמה אתם עושים.

חלוקה ל 4 נקודות מרכזיות:

קצר – ממוקד- שיווקי. מלל היכרותי. לכתוב ולשנן.

*תיאור יבש – שמך, פועלך, מאיפה את באה?

*איך- לדבר על המדיום עצמו ואיך עובדים בו. "מרחב הצבתי אינסטלשיין ובו נעשה פרפומנס בהשתתפותי"

*התוכן: נשיות, פוליטי, רגשות אנושיים – עצום מדי.

להגדיר ספציפית: כוח והתנגדות בתוך הפוליטי.

בין מי למי? פרובוקציה שמעמיד את הגבול של הקהל.

משפט שנכון על הכל 'הכל הוא פוליטי' לדוגמא הוא קלישאה לא מרשים את השומע.

*ולבסוף שאלת הלמה? (לא מעניין מה מניע אותך) אלא למה זה מעניין.

או מה הערך המוסף והפרשנות.

למה האמן מתעסק בנושא הספציפי דרך הכלי הספציפי הזה ולהיפך.

בדרך כלל בדיבור על אמן: מדברים על תוכן ועל הכלי.

המאסטרים הגדולים הם אלו שמשלבים בין חצי הראש לבין החומר. בין חומר לרעיון.

כלי התמצות.

חשוב להגיע אל הפאנץ ליין: רועי מרגליות: 'מתן תורה על אסיד'.

טיזינג – משפט מאתגר שבא להמשיך לראות אותך.

להשאיר מקום להסתקרן.

תיווך עבודה בטקסט- אחיד לכל הגורמים.

(לכל טקסט יש מתווכים לדוגמא :אוצר מוזיאלי מעביר לאוצר ראשי)

או קונה שהוציאה אלפים על עבודה וצריכה להסביר לבעלה. או זוג חברים שמתווכים בחברה שלהם.

כל מדבר הופך אנשים לסוכנים שלו. : גלריסטית אוצרת, עיתונאית, אספנית-

ממליצה לפזר את אותו טקסט לכל הגורמים- עם רוצים טיזינג- אפשר לגוון. בארוע כן לשנן את אותו הטקסט.

נוסחה לתערוכה לקומינקט עיתונות או פרסום

דוגמא: שני אמנים כל אחד במדיום

באיך

ובמה

והשילוב ביניהם הוא....

טקסט פואטי- תשאירו לתערוכה.

אם אנחנו בתערוכה קבוצתית. אז לציין "אני אציג גוף עבודות חדש או עבודה כזו בתערוכה קבוצתית יחד עם אמנים כאלה וכאלה."

להסביר מי אתם ומה אתם עושים.

תכתבו משהו על הרקע שלכם ככותבים – הזמנה לתערוכה

לכתוב מי שולח: מה אתם מציגים מתי כמה ולמה.

מחקר על האוצר שאתם ניגשים עליו – במה הוא מתעניין.

מה 4 הנקודות שלו. – לכתוב לו בצורה ספציפית.

חשוב לכתוב באופן אישי- אם תכבדי אותו באופן אישי . הוא יכבד אתכם באופן אישי.

בונה על ריצה למרחקים ארוכים: עוד מייל , עוד פרוייקט חדש , עוד טקסט. חיזור קשה יותר.

קולגיאליות חמה.

בוליטים -

בכתיבה יש הרבה קלישאות.

bottom of page