top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

באיזה תרבות ביטוי את/ה גאה ?

אז רגע אחרי מצעד הגאווה (מצורפת להנ(ע/א)תכם אחת התמונות שהעלתה לדף שלה שרת החינוך והתרבות מירי רגב - את/ה בהחלט מוזמנים לקרוא כמה מ-713 התגובות שיש כבר ב-4 שעות לאלבום הזה שכרגע נמנע מלצטט שם כמה מהטוקבקים). רגע לפני כניסת השבת ויומיים לפני כנס חירום שמארגן פורום מוסדות התרבות בישראל בנושא חופש הביטוי (שייערך ביום ראשון הקרוב ה-14.6 בשעה 17:00 במחסן 2 נמל יפו) רצינו להזמין אתכם לקרוא את הטקסט הבא שכתבה עדי.

"שלום, זאת אני מהעשרים מנדטים. נעים להכיר. רציתי להגיד כמה מילים על תרבות: זה נכון, שאני קוראת את עיתון הארץ, אבל אני קוראת גם את ידיעות אחרונות. נכון, שאני קוראת פילוסופיה, אבל גם קוראת טורי רכילות. נכון, הייתי בהופעה של שלום חנוך בבריכת הסולטן, אבל אני גם מגבירה את הווליום כשאני שומעת את פאר טסי. אני יכולה ליהנות מתמונה במוזיאון, אבל גם מתמונה באינסטוש. מה תגיד עליי שרת התרבות? כשהגעתי לאוניברסיטה בשנות התשעים, לימדו אותי שתרבות זה לא רק אומנות במוזיאונים וספרי שירה. לימדו אותי שתרבות זה כל מה שאנחנו חיים סביבו: ערכים, נורמות והרגלים. התרבות הישראלית של העם בישראל, היא הרבה דברים. והיא בטח לא נמדדת במנדטים. להחזיק את תיק התרבות, בניגוד למה שנדמה, זה תיק כבד. להחזיק את תיק התרבות זה לצייר תמונה הרבה יותר גדולה מיצירת אומנות. להחזיק את תיק התרבות זה לצייר חזון על איך תראה התרבות שלנו ושל הילדים שלנו בשנים הקרובות. וכמו בתרבות: אין פה טוב ורע. גבוה ונמוך. ובטח שלא, אנחנו ואתם. אלא תפקיד חשוב של התוויית דרך באופן אמיתי ומעורר מחשבה. לפני כמה שבועות הייתי במוזיאון המומה בניו יורק. תפסה את עיניי יצירת האמנות הזאת. לא צריך להיות טרנדולוגית כדי לדעת שמה שכתוב בה, היתה אמורה להיות כותרת הדוח על מגמות העתיד של ישראל, שהייתי מכינה למשרד התרבות, אם היה מזמין ממני אחד כזה. אבל למה שאני אכין דוח, ניתן לאמנות לדבר במקומי." ​​

דימוי אינסטנט מהמומה, צילום: עדי יופה

----------------------

עדי יופה הינה טרנדולוגית והמייסדת ובעלים של Www.spotrend.com (ראוי לציין שלעדי יש חלק משמעותי מאוד בהתנעת הקהילה שלנו - אולי ביום מן הימים עוד נספר עליו ;) --------------------- בנתיים במידה ואתם גולשים בדפדפן של כרום - אתם יכולים להתקין את התוסף הלא רשמי של מירי רגב שישמח לעקוב אחריכם (או לפחות אחרי העכבר שלכם או מה שאתם מקלידים). כשד"א, נטייות מיניות הן חומר מודיעיני נהדר בסיכסוך המקומי שלנו - מעניין מה מירי הייתה אומרת בתור הצנזור הצבאי הראשי לעדויות הללו: "אם יש לך נטיות מיניות מסוימות, והמודיעין יכול להשתמש בזה, אז הוא ישתמש בזה ויפעיל עליך לחץ".

המראיין: "איך זה עובד? אתם שומעים בהאזנות שלכם שמישהו הוא הומוסקסואל למעשה, משהו שהוא כמובן מאוד קשה לקבל בחברה הפלשתינית, ואז אתם משתמשים בזה כדי לגייס אותו כסוכן של המודיעין הישראלי"?

יוצא 8200: "בלי פרטים זה בערך תואם את מה שאמרת".

​​

אבל עזבו אתכם משטויות, תנו ליוצאי 8200 להשתחרר מהשירות ולהקים סטארטאפים לתפארת מדינת ישראל' שנוכל להיות גאים בסטארטאפ ניישן שלנו - מי אמר YO ולא קיבל איזה משהו בעל ערך... אז לסיום שיהיה עוד סופ"ש רגוע (או פרוע, תלוי מה אתם אוהבים...) וד"ש ממועדון תרבות שתוהה אם באמת את/ה רוצה לפגוע בנו - נשמח גם מאוד לשמוע בתגובות מה את/ה חושב/ת, ולכל המאמינים - הקשת בענן הזאת לא רק בשביל נח אלא גם בשבילכם.

​​

bottom of page