top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

נקודת חן ישראלית בתערוכה "דיסמלנד" אותה אצר בנקסי שתפתח היום בבריסטול

{עידכון 22.8 22:00, בשל נפילת אתר התערוכה פיספסנו את השתתפותם של שני אמנים ישראלים נוספים - עמיר שיבי שמציג צילום שהוא מחווה לארבעת הנערים שנהרגו על חוץ ימה של עזה במהלך מבצע צוק איתן (ומחווה לכל הילדים בעולם שנהרגו במלחמות) והאמנית רונית ברנגה}.


-----------


כשש שנים לאחר תערוכת היחיד המקיפה שלו בה בנקסי השתלט על כל מוזיאון בריסול לאמנות, וכמה חודשים לאחר שביקר בעזה והציב בסביבתה ועל קירותיה מבחר מעבודותיו תפתח היום התערוכה "דיסמלנד" בחלל טרופיקאנה הנטוש על חוף ימה של ווסטון (בריסטול). התערוכה הקבוצתית אותה אצר בנקסי תפתח היום בערב לקהל המקומי בלבד וממחר לציבור הרחב ותערך עד ל-27 בספטמבר, בין שלל האמנים המציגים ישנה גם נקודת חן מישראל - האמנית נטע הררי שהוזמנה להשתתף ומציגה שתי מעבודתיה בתערוכה.


בתחילת השבוע נתבשרנו שחברת דיסני הודיעה על בנייה של שני פארקי שעשועים ענקיים חדשים בקליפורניה ופלורידה שלוש שנים לאחר שרכשה את חברת לוקאספילם ב-4 מיליארד דולר ולאחר שמועצת העיר אנהיים הצביעה ביולי להעניק לדיסני פטור ממס בידור ל-30 שנה בתמורה להשקעה של החברה בשני הפארקים שלה בסכום של 1 מיליארד דולר.


לפני כמה ימים (וכמו ב"סערה המושלמת") התחילו לזלוג הידיעות על כך שבחלל טרופיקאנה הנטוש על חוף ימה של ווסטון (בריסטול) הקים בחשאיות בנקסי בחודשים האחרונים פארק שעשועים אלטרנטיבי ומהפנט: אנטי תזה לדיסנילד - לונה פארק שייפתח לקהל הרחב למשך חמישה שבועות בלבד וכולו עבודות אמנות רב תחומיות העוסקות בכוח, ופנטזיה ומתכתבות עם התכנים של ילדות מציאות, מתח וחברה ומשלבות בין פארק "שעשועים", תערוכה/יריד אמנות אלטרנטיבי והופעות של כמה ממיטב הלהקות הפועלות כיום כמו מאסיב אטאק ופוסי-ריוט שיופיעו במסגרתה.


שתיים מנקודות החן המקומיות בתערוכה הן זוג יצירותיה של הציירת נטע הררי נבון שתוצגנה בתערוכה המדוברת ״דיסמלנד״ אותה אצר האמן הבינלאומי הנודע בנקסי (כשבנתיים בשל הביקוש הרבה לתערוכה גם אתר האינטרנט "התרסק" גם הוא). שתי העבודות המשתתפות בתערוכה הן ״i had an animal in me"' , ״riding burning horses" (אוסף דובי שיף).



בנקסי, אשר שומר על אנונימיות למעלה משני עושרים, וידוע בשל עבודתו האמנותית האקטיביסטית, ההומריסטית ויוצאת הדופן - פנה לנטע לפני למעלה מחודשיים והזמין אותה לקחת חלק בתערוכה קבוצתית בה משתתפים 40 אמנים ברחבי העולם. לצידה מציגים אמנים ותיקים ומוערכים כמו זוכה מדליית הזהב בביאנלה לאמנות בוונציה 2015, דמיאן הירסט, דיטריך וגנר וג׳ני הולצר לצד אמנים צעירים שזו להם תערוכה ראשונה.


סיבוב קטן בתערוכה "דיסמלנד"


שם התערוכה "דיסמלנד" כנראה מגיע מחיבור המילה DISMANTLE (לפרק, להרוס, לבטל) + דיסנילנד כשמול התאגיד היצירתי הבינ"ל הופנו בעשרות השנים האחרונות לא מעט חצי ביקורת סביב הנושא של זכויות יוצרים, ניצול, העתקה ועוד.


ועוד שני דברים שקשורים בתערוכה ובדיסני - הסירטון הזה שמדגים את הטכניקת היצירה "העתק&הדבק" שדיסני התנסו בה

או היצירה "שילגייה האמיתית" של האמנית ההולנדית פילבי תקלה (כן, זהו שמה) (ואם תקשיבו טוב תוכלו גם לשמוע שם רגע של עברית...)


ובנתיים - שיהיה לכם שבת שלום ומבורך - תהנו בנתיים ותזכרו,אין לכם מה לחשוש - מתים רק פעם אחת...


bottom of page