top of page
  • Writer's pictureרעי דישון

הכל* קורה (27.8) והאם המהפכה של עפולה תשודר בטלווזיה ?


יאפ, הכל* קורה ל-27.8 אתמול דיברתי עם חברים שיצאו להם לחופשה בת שבוע בישראל - פשוט חיפשו מקומות מעניינים, מגניבים, תרבותיים ואספו המלצות מחברים ואז סגרו את הניידים/מחשב לשבוע ויצאו להיות תיירים בארצם. אתמול כשדיברתי איתם בטלפון הרשמים היו מעוד אופטימיים - "בואנה, אתה לא מבין עשינו חופשה בנצרת ואתם לא מבין איזה כיף זה היה, וההוסטל שם גם מגניב לגמרי !"


אז לא רחוק משם - מרחק 19 דקות נסיעה בשבת יפצחו תרבות בפעם השנייה ... - כשאתם מוזמנים לשאול את עצמכם - מתי היה לכם איזה "תירוץ" לנסוע ככה מרצונכם הטוב לעפולה ?

אז תתארו לכם עפולה, צבעונית תוססת צעירה מלאת אמנות ומוזיקה!

תתארו לכם שבכל רחבי הארץ בדגש על כל יתקיימו פסטיבלי אמנות ותרבות איכותיים ! (עם כל הכבוד ל-15 מליוני השקלים שהושקעו בשבועיים של הפרוייקט "לא לדאוגוסט" של משרד התרבות - למוש בן ארי, אברהם טל באמפי, "מסלול מכשולים הכולל צמיגים, שיווי משקל, רשת מארינס, מעבר חומה, מנהרות זחילה וחומה // שדרה עירונית" ועוד..

אז מי/מה זה מפצחים תרבות ?

"אנחנו חבורה של צעירים מעפולה, שבשנים האחרונות בחרנו לעסוק בפיתוח חיי פנאי, תרבות ומוזיקה בעיר ובעמק בכלל.

חלקנו חברי תנועת 'תרבות' , תנועה של אמנים מחנכים הפרוסה בכל רחבי הארץ וחברי הגרעין המייסד חיים בעפולה, חלקנו שותפים בפאב מקומי הבא לקדם מוזיקה בעמק ואמנים צעירים מקומיים וחלקנו אמנים צעירים עצמאיים, חלקנו בוגרי בתי ספר לאמנות- בצלאל, מדרשה לאמנות וכ'ו... וחלקנו פשוט עוסקים ויוצרים במגוון אמנויות כל חיינו.

כולנו נולדנו בעפולה, או חיים כאן בשנים האחרונות ומתוך שיחה וחברות שנרקמה, מתוך פנטזיות אישיות ותחושת מחסור החלטנו לאגד כוחות ולהגשים דבר במשותף ואחד הוא ביטויים שלו הוא פסטיבל רחוב בעפולה שיגיעו אליו אלפים!

אז גילינו שיש אמנים בעפולה ובעמק! והרבה. חברה צעירים מכל התחומים, מכל הגוונים מכל האמנויות שעוסקים, מחפשים יוצאים מהעיר חוזרים אליה ושוב יוצאים...

כולנו מכירים את התדמית על עפולה, ובכלל את התדמית על הפריפרייה והאמנות שבה.

אנחנו כאמנים רואים שמתפקידנו ליצור חדש ולשבור את התדמית הקיימת לעיר, לשבור את המסלול הידוע והמוכר לאמנים בארץ. ליצור אפשרות ובמה לאמנים מקומיים עם יצירותיהם המקוריות.

פסטיבל מפצחים תרבות הינו פסטיבל אמנות איכותי הנותן במה למוזיקאים, אמנים פלסטיים, מופעי רחוב, קירקסנות ועוד... נתינת מקום גם לאמנים חדשים ומתנסים וגם לאמנים שמסתובבים בבמות ברחבי הארץ חלקם גם בעולם אבל לא בבית.

הפסטיבל הוא פסטיבל שבה ליצור תסיסה תרבותית אצלנו ,איפה שאין.

אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולקחת חלק בפסטיבל. להיות חלק מהקהל שבא ליצור איתנו סצנה תרבותית חדשה ולצבוע את העיר והעמק. תבואו ליהנות מאירוע ענק, ולהכיר אמנים חדשים בשדה התרבות בארץ."

הפסטיבל יתקיים- 29/8 מוצ"ש ברחוב השרטט בעפולה, 16:00-23:00

פרטים נוספים באיוונט- https://www.facebook.com/events/936398759753165/

מוזמנים להיכנס ולהכיר עוד בדף הפייסבוק של פסטיבל תרבות - https://www.facebook.com/festivaltarbut ובין מפצחים תרבות בעפולה לפריזמה בבת ים - שיהיה לנו סופ"ש רגוע - הכל* קורה !

וכן, המהפכה אולי לא תשודר בטלווזיה (וגם כנראה לא ביוטיוב) אלא יותר לכיוון סנאפ-צ'ט

המהפכה כנראה לא תתחיל מהמרכז אלא יותר מהשוליים

ומתי את/ה יצרת לעצמכם איזה T.A.Z משלכם ? האם אין פעם נפגעתם מהמילים של טרור פואטי ?

ולשאר האירועים שמתקיימים היום ובמהלך הסופ"ש - בהכל* קורה - לוח אירועי האמנות והתרבות שלנו

bottom of page