top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

יש לך אולי ניצוץ בעיניים ? (קול קורא)


"כשתדע לתת גם כשאתה חושב שאין לך - תבין מהי נתינה אמיתית מהי" - חכם סיני

הרבה אנשים לא יודעים אבל פילנטרופים אינם אנשים שיש להם ממון רב אלא פילנתרופיה ביוונית פירושה "אהבת האדם" (כשההגדרה המודרנית מתמקדת בפרקטיקה ולא ברגש) הפילנתרופיה מוגדרת, איפוא, כ"נתינה וולונטרית למטרות ציבורית".

אנחנו שמחים לשתף פעולה עם עמותת ניצוצות ולשתף אתכם בקול קורא הבא - יש לכם אולי ניצוץ בעיניים ?

כולנו רוצים להיות עם ניצוץ בעיניים, למצוא את התחום שיוצר בנו התלהבות. "ניצוצות" היא עמותה שמפגישה תלמידי חטיבת ביניים ותיכון עם אנשים שיש להם ניצוץ בעיניים. ניצוץ יכול להיות מקצוע, תחביב, נושא או כל דבר שיוצר אצלך התלהבות. הרעיון הוא שככול שהתלמידים יפגשו יותר אנשים עם ניצוץ בעיניים, כך יגדל הסיכוי שהם יחפשו וימצאו את הניצוץ שלהם בעצמם.

את מי אנחנו מחפשים ?

אותך! אנשים עם ניצוץ בעיניים, שאוהבים את מה שהם עושים ורוצים לעודד תלמידים לחפש בעצמם מה הם אוהבים. כל מנחה יעבור מפגש הכשרה להעברת הניצוץ, וצוות ניצוצות יעמוד לצידך כל הזמן ויסייע לך להגדיר, לבנות ולהכין את הניצוץ שלך.

איך זה עובד ?

הניצוצות מועברים במחזורים בני חודש כל אחד כך שבמהלך השנה התלמידים נחשפים לכשבעה ניצוצות שונים. הניצוצות מועברים לתלמידי חטיבות ביניים בקבוצות קטנות, 12 ילדים בממוצע. בתחילת כל מחזור מקבל כל תלמיד הזדמנות לבחור ניצוץ שמעניין אותו מבין כעשרה ניצוצות שונים. פרויקט ניצוצות מיושם ב-14 בתי ספר ברחבי הארץ, כך שניתן לבחור בית ספר הקרוב למקום מגוריך.

תקופת ההתנדבות היא מחזור אחד בן 4 מפגשים. הפעילות מתקיימת בימי שישי במהלך יום הלימודים בביה"ס. פירוט המפגשים:

שבוע 1 - מפגש בן שעה וחצי

שבוע 2 - מפגש בן שעה וחצי

שבוע 3 - מפגש כפול בן שלוש שעות (ניתן להשתמש במפגש זה לטיול חוויתי מחוץ לביה"ס עם הילדים למקום שקשור לנושא הניצוץ). במידה ומחליטים להישאר בביה"ס, רצוי שהפעילות תהיה בעלת אופי שונה וחווייתי.

שבוע 4 - יריד ניצוצות - בו יוצגו הפעילויות של כל ניצוץ לשאר התלמידים

אנחנו בניצוצות נעמוד לרשותך בכל עת לסיוע והתייעצות, בטלפון או בפגישה אישית.

מי כבר איתנו ?

למעלה מחמש מאות מנחים שכבר העבירו ניצוצות! את/ה מוזמן להכנס לעמוד המנחים שלנו, ולהכיר אותם.

איפה אנחנו נמצאים ?

בשנה הבאה ניצוצות תפעל בארבעה עשר בתי ספר ברחבי הארץ, ביניהם בערים: באקה אל גרביה, טייבה, כפר סבא, גבעתיים, רמת גן, יפו, חולון, רמלה, נס ציונה, רחובות, גדרות וגדרה.

למידע נוסף

אנחנו מזמינים אותך להיכנס לאתר שלנו וכמובן לדבר איתנו בכל שאלה ועניין.

bottom of page