top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

פרס רפפורט בפורמט חדש, רזידנסי בינ"ל במוסררה, הביינלה לרישום ועוד..

שינוי בפרס רפפורט לאמנות - חל מהשנה הפרס ירחיב את פעילותו ויכלול מדיומי יצירה נוספים מלבד ציור וכפי שמספרת לנו אלן גינתון - אחת מאוצרות מוזיאון תל אביב לאמנות ושופטות הפרס "הפרס אכן נוסד במקורו כפרס לתחום הציור ובתום העשור הראשון לפעולתו יורחב, החל מהשנה הבאה (משלוח התיקים הנוכחי) גם לתחומים נוספים. זוכי הפרס לשנת 2015 הם יאיר גרבוז ושי יחזקאלי והתערוכה תתקיים ב-2016."


הגשת מועמדות:

יש לשלוח למחלקה לאמנות ישראלית, מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל אביב: קורות חיים, טקסט ותצלומי עבודות (30 דימויים על גבי CD או דיסק און-קי) ועד 3 מכתבי המלצה. ניתן להגיש מועמדות עד לתאריך 30.12.2015. תאריך ההודעה עדיין לא נקבע, טווח הזמן הוא פברואר-מרץ 2016. הסי-די לא נשלחים בחזרה, הודעה על הזוכים נשלחת אל המגישים באימייל במידה שיש בידינו כתובת.


לינק לאתר של פרס רפפורט


ובנתיים עד שאתם נגשים לפרס - פה אתם יכולים להנות מהביקורת של גליה יהב על התערוכה של עידו בר אל - זוכה הפרס לאמן בכיר לשנת 2014


או משיח הגלריה של עלמה יצחקי - זוכת הפרס לאמן צעיר לשנת 2014


---------------------------------


תכנית שהות במוסררה - ביה"ס לאמנות ע"ש נגר בירושלים - מרכז לאומנות חברה וטכנולוגיה אנו מזמינים יוצרים בין תחומיים ורב תחומיים להגיש בקשות לשהות אמן במוסררה.

מוסררה

במסגרת התכנית יבחרו 4 יוצרים מהארץ ומחו״ל לשהות וליצור במשך חודש ימים בשכונה על קו התפר החברתי, כלכלי ופוליטי ולהציג במסגרת פסטיבל מוסררה מיקס - פסטיבל בינלאומי לאומנות רב תחומית אשר מתקיים מידי שנה במוסררה.

התכנית פתוחה לאמנים ומייקרים מכל התחומים (וידאו, צילום, מוסיקה ועוד) המעוניינים להעמיק בחיבור שבין אומנות, חברה וטכנולוגיה.


התכנית כוללת : - שכר אמן - תקציב עבור חומרים, ציוד והפקה - ליווי אוצרותי וטכנולוגי בפיתוח עבודות - מתקנים ושירותים במוסררה (מעבדת אינטראקציה, חדרי חושך, אולפני הקלטה)

לפרטים נוספים - http://www.musrara.co.il/artist-in-residence להגשת מועמדות - http://goo.gl/forms/aCKzLbwK2W לשאלות ובירורים - saronpaz@gmail.com

מועד אחרון להגשת מועמדות 01/01/2016


תכנית השהות מתאפשרת תודות לתמיכת מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות.


-------------------------------------------

קול קורא לאוצרים לסדרה של 3 תערוכות בגלריה בנימין

גלריה בנימין גאה להודיע על המשך פרויקט הטרילוגיה שהחל בשנת 2015. זו השנה השניה לפרויקט שמטרתו לאפשר לאוצרים ליצור סדרת תערוכות המתפתחות מאחת לשניה, סדרה נועזת, היכולה להעמיק בנושאיה ואף להגיב בזמן אמת לאקטואלי.

גלריה בנימין מזמינה אוצרים ותיקים, בוגרים של מסלולי לימודי אוצרות וכן גם תלמידים מתקדמים, להציע סדרה בת שלוש תערוכות שתעלנה בגלריה בשנת 2016. על התערוכות להיות קבוצתיות עם קו נושאי שמתפתח מהאחת לשניה. ועדה מטעם הגלריה תבחר בהצעה המאתגרת והבועטת ביותר לטעמה. הזוכה יעלה/תעלה לאורך השנה את סדרת התערוכות עם קרדיט בלעדי ועם רשת ליווי והפקה יעילה ומשופשפת הכוללת צוותי הקמה, פרוק, עיצוב, יח״צ, יעוץ ופיקוח. הוא/היא גם יזכה/תזכה למענק שנתי בסך 3000 ש״ח.

גלריה בנימין מתחדשת בחלל חדש וגדול יותר וממשיכה בשוטף לקבל הצעות מאוצרים לתערוכות קבוצתיות בודדות.

חזונה של גלריה שיתופית בנימין הינו להיות גורם משפיע בזירת האמנות העכשווית ללא שיקולים מסחריים. המטרה היא ליצור במה ושיח בין חברי הגלריה, אמנים פעילים, אוצרים ואנשי תאוריה – תוך דגש על מתן הזדמנות לאוצרים בתחילת דרכם כתרומה ייחודית לעתיד זירת האמנות בארץ. הגלריה מקפידה על עידוד שיתוף של אמנים בתחילת דרכם לצד אמנים ידועים. הגלריה ממוקמת בדרום תל אביב ומנוהלת בשותפות כעמותה ללא מטרות רווח ע״י 10 אמנים ממדיות שונות, פעילים ועצמאים. הגלריה הוקמה במרץ 2011 וכבר רכשה לה קהל מבקרים נאמן הולך וגדל וחשיפה נרחבת ומפרגנת בעיתונות. אתר הגלריה מציג את אמני הגלריה וכולל ארכיון מלא של כל התערוכות.

נא לשלוח הצעות למייל הגלריה תחת הנושא ״הצעה לטרילוגיה 2016״. על כל ההצעות להישלח עד ה- 15.1.2016

על כל ההצעות לכלול:

  • קורות חיים

  • המלצה (במקרים של העדר כל ניסיון רלוונטי)

  • הצעה שבנויה ממספר שורות לתאור כללי של קו הסדרה וחזונה, מספר שורות על כל אחת מהתערוכות בסדרה וכן, כמה עבודות מרכזיות שיהיו בכל תערוכה.

הערות:

כל ההצעות תעננה עד 1.3.16. הגלריה מחויבת לסודיות, לא יועברו פרטים מההצעות לשום גורם חיצוני ולא יעשה בהם שימוש ע״י מי מחברי הוועדה המטפלת. הבחירה מותנית גם בפגישת הכרות עם חברי הגלריה. ישנה אפשרות להגיש הצעה בקבוצה בתנאי שמדובר בהכרות קרובה ובשיתוף פעולה מובטח.

אנא שימו לב: הגלריה ממשיכה במקביל לקבל הצעות שוטפות לתערוכות קבוצתיות בודדות וגם שומרת לה זכות לפנות לבעלי ההצעות שלא זכו, ולהציע להם להציג תערוכה אחת מסוימת מתוך הסדרה שהציעו, בלי קשר לזכייה במענק החד פעמי הנדון.

גלריה בנימין, שביל המרץ 5 בנין 7 קומה 3

טל: 052-3531456 (איריס)

Website: www.binyamin-gallery.com

Email: Binyamin.artgallery@gmail.com ------------------------------------

בית האמנים בירושלים משיק את הביאנלה השישית לרישום

שובו של הנייר: רישום כמחשבה ומחשבות על רישום (שם זמני).


פתיחה: 26 בנובמבר 2016

אוצרות: עדנה מושנזון וסאלי הפטל נוה


מטרתה של רשמים VI, כתערוכות רשמים שהוצגו עד כה, היא הצגת תמונת מצב של העשייה העכשווית, העשירה והמגוונת, בתחום הרישום בישראל.הביאנלה החמישית מיקדה את הדיון בקו במנותק מהמצע המסורתי והטבעי לו, הנייר; רשמים VI תחת הכותרת "שובו של הנייר: רישום כמחשבה ומחשבות על רישום" (שם זמני), מבקשת לחזור ולהתמקד בנייר הן כחומר והן כמצע. היא תרחיב את הדיון לבדיקת היחסים בין הנייר לדימוי, ובין כל מצע אפשרי לפעולת הרישום, מתוך התייחסות לתכונות החומריות והמושגיות המהותיות למדיום. רשמים VI תעסוק ברישום כמכונן תפיסה אישית, חברתית, מגדרית ופוליטית, ובמחשבות על אודות המדיום עצמו.באמצעות מגוון פרקטיקות אמנותיות יוצג הנייר לא רק כחומר וכמצע שטוח, אלא גם כמרחב מחשבה יצירתי.


לצד התערוכה המרכזית בבית האמנים יתקיימו תערוכות נוספות בחללי גלריות ציבוריות במרכז ירושלים: בית טיכו, סדנת ההדפס, ברבור ואגריפס 12.


התערוכות פתוחות להגשת עבודות מהשנים האחרונות (עד חמש שנים) במגוון גישות לנייר ולטכניקות רישום; ניתן להגיש סדרות ומיצבי רישום וכן עבודות הכוללות סוגי מדיה שונים, בהתאמה לנושא הביאנלה.


ההצעות יכללו:קורות חיים עד 10 דימויים של עבודות קיימות; או סקיצה מפורטת לעבודה חדשה שתיעשה בעבור התערוכה.

> יש לציין את שם היצירה, תאריך, מידות בס"מ וטכניקה מפורטת.פרטי האמן: שם, כתובת, טלפון ודוא"ל.

ניתן להגיש את ההצעות:לכתובת: בית האמנים, רח' שמואל הנגיד 12, ירושלים 94592

> באמצעות דואר אלקטרוני, בפורמט PDF, שלא יעלה על 8 MB, לכתובת: traces.six@gmail.com

> נא לא לשלוח עבודות מקור.

> יש לשלוח את הדימויים או הסקיצות מודפסים על גבי דף A4 באיכות הדפסה מרבית.

> עבודות במדיה דיגיטלית בלבד יש לשלוח על גבי דיסק שמאפשר הצגה במחשב PC או על גבי דיסק און קי.

> נא לציין על גבי המעטפה: רשמים VI.>


לתשומת לב: תיקי ההגשה לא יוחזרו לשולחים.

מועד אחרון למשלוח ההצעות: 10 בפברואר 2016 ------------------------------------- קולות קוראים לתכנון ובניית מיצב המקדש ו״אדם וחווה״ למידברן 2016!


המקדש מהווה את נקודת המפגש הרוחנית של האירוע. המרחק משטח העיר וההמולה מספק הזדמנות להתבונן פנימה ולהעמיק את החוויה האישית. שריפת המקדש בלילה האחרון חותמת את האירוע ומניעה את החזרה לשגרה.


״אדם וחווה" הוא הפסל המרכזי של העיר הזמנית של מידברן. מיצב זה מתנשא לגובה ומהווה מוקד המגדיר את התנועה באירוע.הפסל נושא מסר של קהילתיות ואחדות וחוגג את הביטוי האמנותי של הקהילה תוך מקום לפרשנות אישית. שריפת "אדם וחווה" נערכת בטקס חגיגי המציין את שיאו של תהליך השינוי וההתפתחות שעוברים המשתתפים.אנחנו מזמינות אתכן ואתכם להגיש הצעות לתכנון ובניית המקדש ו״אדם וחווה״ למידברן 2016.


קול קורא למקדש: http://goo.gl/CuFiIP

קול קורא ל״אדם וחווה״: http://goo.gl/P9Joao


** שימו לב! את ההצעות ניתן להגיש עד ה-26.12


--------------------------------




bottom of page