top of page
  • Writer's pictureרעי דישון

חיפשת או עשית אולי פיס ?


"צילום: "אמנים ישראלים

בעודי יושב ושותה לי דרינקים בשבת בלילה באיזה מסיבת "פסטילאו" על איזה גג בתל אביב ידידה פתאום אומרת לי:

-"היי, שמעת, היה איזה אוטו שנכנס במסעדה בבן יהודה 5 - לא יודעים עדיין אם זה פיגוע או לא."

- "אה, אם אני לא טועה זה הכתובת של הדים סאם שם"

- "כן, אתה בטוח ? (בודקת רגע בגוגל בטלפון) - ואללה, אתה צודק - לא רע אתה מכיר את העיר" (טוב, ככה זה עם ירושלמים לפעמים :) - "טוב, מעניין מה היה, בטח נגלה בכותרות של הבוקר".

לצערי למחרת בבוקר גיליתי שקולגה יקר סתם נדרס למוות באמצע החיים - מישהו סתם קיבל התקף לב בנסיעה, עלה על המדרכה ודרס למוות שני אנשים - פיס מזופת באמצע החיים.

אלן ויינקרנץ - יועץ סטארטאפים אבל מסוג האנשים לב הזהב, שתמיד היית תופס אותו חיוך ורצון לעזור, לייעץ ולחבר (גם אם זה לא בדיוק התחום עוד העסק שלו) אותו פגשתי ב2011 כשהצגתי תערוכה במלון בו התארח וכך הכרנו ושמרנו על קשר מפעם לפעם - אלן הלך לאכול דים סאם ועלה עליו אוטו באמצע החיים.

אחד הדברים שאני מאמין שמעסיקים לא רק אותי המנעד בין מה שאנחנו רוצים שיקרה לנו בחיים לבין מה שקורה לנו בחיים ואיך זה עובד ביחס להחלטות שאנו לוקחים במהלך הדרך. אמנם כתוב כי "הכל נתון והרשות נתונה" אבל האם יש לנו או אין לנו באמת זכות בחירה ויכולת השפעה ?

אז כידוע פיס הוא לא רק מפעל (שמגלגל מליארדים של שקלים מכספי הציבור וזוכה לשלל כתבות מאלפות באתרים כלכליים) אלא גם גורל - כשאני מאמין שלי הוא שמצד אחד הגורל שלנו אינו נתון בידינו והכל לטובה ומצד שני עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת להעניק לנו את מיטב הסיכויים כך שהמזל יתפוס אותנו בחיים.

אז הנה יש גם לך הזדמנות לפיס !

מפעל הפיס הוציא קול קורא לתמיכה בתחומים חדשים באמנות ותרבות שאינם זוכים לתמיכה בארץ וגם לרעיונות חדשים לפרויקטים בתחום האמנות והתרבות אותם הוא רוצה לתקצב בשנת 2017.

מועד אחרון להגשת הצעות: יום שני ה - 27.6.16 בשעה 23:59.

לכל הפרטים והגשת ההצעות - בלינק הבא

אז כן, תעשו לכם מזל בחיים ותנו להם משמעות כפי לפעמים המזל פתאום יכול לנחות ולבקר בשקט בשקט ללא התראה ולפעמים חיינו הם כחיי פרפר - היום הוא צבעוני, בוהק וממלא השראה רגע הוא פה ורגע הוא נגוז. אז לחיים, לפיס ולחיי אלן שאיננו.

bottom of page