top of page
  • Writer's pictureרעי דישון

כי מציון תצא אמנות ותרבות ?! (ומה עם תל אביב ?)


ידוע לנו כמובן ש"מציון תצא תורה" - ולא רק תורה, אלא גם תרבות ואמנות - ומה אם לא תרבות ואמנות כ"תורה" שלנו ? ומה בין ירושלים ופיתוח קהילת יוצרים ואמנים, פיתוח מרחב ציבורי (עם כל הבעייתיות של חלק מהדברים שנעשים) והשקעה באירועי תרבות ופסטיבלים (עם כל הבעיתיות של זה) לעומת תל אביב ותמיכה בטכנולוגיה (ואמנות ?) כולנו יודעים כמובן שגם בתרבות ואמנות ישנו עיסוק ברוח, בתשוקה, באמונה (אבל גם היוצרים והאמנים צריכים לשלם משהו לאוכל, לשכ"ד ואולי לסטודיו - אם כבר העלנו היום בדף הפייסבוק שלנו ידיעה על כך שהשחקנים הפרילנסרים בהצגה "עלובי החיים" משתכרים חצי משכר מינימום, או נתקלתי במערכון הנהדר הזה מ"זהו-זהו" שצולם לכבוד יובל למדינת ישראל).


אז כמו שאומרים "אם אין קמח - אין תורה" להלן 3 קולות קוראים לאמנים/יוצרים/אנשי תרבות לפרוייקטים בירושלים (ואני תוהה אם מישהו/י אולי יודע למה לא רואים קולות קוראים כאלה גם בתל אביב). - קול קורא לפסטיבל ישראל - דד ליין ה-31 באוקטובר, לינק~לינק - קול קורא לפסטיבל ירושלים לאמנויות - דד ליין 15.11, לינק~לינק - קול קורא ליוצרים בלילה בירושלים - דד ליין 29 בספטמבר, לינק~לינק


אז כן, כשמשווים את ירושלים לתל אביב-יפו יש לא מעט הבדלים מעניינים - זה לא שבתל אביב-יפו חסרה תרבות - להפך יש גודש ו"עודף" שלה (למרות שבתרבות אף פעם לא יוכל להיות עודף כמובן...).


לדוגמא אירועי "אוהבים אמנות - עושים אמנות" שנפתחו בשבוע שעבר - אירוע שנתי המתקיים ביוזמת ובהפקת המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו כשמטרתם המרכזית של אירוע זה שמאגד ומשלב שלל אירועים היא להציב את האמן והאמנות בקדמת הבמה ולהאיר את העשייה המתקיימת בעיר - האירועים הללו נמשכו רק בסופ"ש והתחרו עם אירוע "אופרה בפארק" של המחלקה השכנה למחלקת אמנות בעירייה - מחלקת מופעים, כשאפשר בהחלט לשפר את ההפקה והנגשה לקהל הרחב של "אוהבים". גם מעניין להשוות את "אוהבים" לפרוייקט "מנופים" בירושלים (ראיון מעניין עם רינת אדלשיין ולי היא שולוב במגזין "מערכת" של המחלקה לחינוך במוזיאון ישראל) וגם לאור "אוהבים איור" שהינו חלק מ"אוהבים אמנות" וחל ביוזמה עצמאית נהדרת של יובל סער לפני 3 שנים וכיום נראה ש"אוהבים איור" יותר משמעותי מופק בצורה יותר נכונה מ"אוהבים אמנות".


במקביל ברוח שדרות רוטשילד העירייה מאפשרת למיצגים שיווקיים בתמורה לכוס קפה להתארח לשבוע בשכונה (ונראה אולי תהיה תמורה לארנונה בשבוע הבא במסגרת אירועי DLDtlv כשהשדרה תהפוך ל"שדרת החדשנות" - ככה לעיתים קל יותר לאנשים להתמודד עם אמנות שיש בה מימד טכנולוגי... :) יחד עם הוידאו - זה הלינק לאירועי/הרצאות שיערכו ביום שלישי הבא ה-27' לחודש החל משעה 19:00 ביום שני ה-26' לחודש בין השעות 13:00-16:00 באגף החדש במוזיאון תל אביב לאמנות יערך פאנל בנושא אמנות וטכנולוגיה במסגרת הוועידה לחדשנות בערים ביום שני תחת הכותרת "the making off - אמנים, מייקרים - ומה שבינהם" - הכניסה חופשית בהרשמה במייל הזה creativecity@mail.tel-aviv.gov.il

bottom of page