top of page
  • אייל לנדסמן

צילום בסלולר: סדנה מעשית מבית פסטיבל הצילום הבינלאומי


ככל הטכנולוגיה מתקדמת לה יותר ויותר - מקנה לכל אחד מאיתנו כלים, טכניקות ומדיומים שונים ליצור בהם נראה שהדימוי החזותי הולך ונשחק לו כששטף הדימויים רק הולך ומתחזק (וכל טיפה כזאת דורשת את צומת ליבה) ומצד שני ליותר ויותר אנשים יש כלי הקלטה ושידור עצמאיים שנמצאים בהישג ידם ונגישים כמעט לכל.


בשבוע שעבר פסטיבל הצילום הבינלאומי קיים אירוע נדיר בגג הבר 'סורה מארה' התל-אביבי, נדיר מכיוון שאירוע זה הפגיש על במה אחת 7 צלמות מהמוכרות ביותר בישראל, כשכל צלמת היתה מחויבת להרצאה שלא תעלה על 10 דקות ובה הציגה את עבודתה ממבט אישי וזווית פנימית. הצלמות שהשתתפו הן ורדי כהנא, נועה צדקה, עילית אזולאי, מיכל בר אור, פסי גירש והדר סייפן – לכולן תרומה ניכרת ומוערכת לתחום הצילום. הקהל מצידו הבין את ייחודיות האירוע, ומעל ל-200 איש הגיעו לשמוע את הצלמות ולהכיר אותן מקרוב.


צילום מערב ההרצאות בשבוע שעבר, "פטפורמה"

"מרתון 7 הצלמות נולד במטרה להנגיש את אמנות הצילום, בצורה אינטימית לקהל, כאשר בערב זה לא רק היצירה עומדת במרכז אלא בעיקר האמנית עם השפה הוויזואלית והכשרון האינדיבידואלי שלה" – דברים האלה אמר בפתיחת האירוע אייל לנדסמן, מייסד-שותף ומנהל אומנותי ראשי של "פלטפורמה" לקידום הצילום הישראלי בע"מ (חל"צ) שמדי שנה יוזמת ומפיקה את פסטיבל הצילום הבינלאומי. הדברים מייצגים היטב לדעתי את גישתם האינטימית של מנהלי הפסטיבל למלאכת הצילום.


פלטפורמה היא חברה לתועלת הציבור שנוסדה במטרה להנגיש את הצילום לקהל הרחב ולקדם באמצעותו נושאים חברתיים, ואירוע הדגל שלה הוא פסטיבל הצילום הבינלאומי שמורכב מסדרה של אירועי הרצאות, סדנאות, סיורים וכיתות אמן עד לאירוע הסיכום. הפסטיבל ה-4 במספר התקיים בשנה שעברה בנמל יפו, ואירוע הסיכום שלו כלל עבודות של 200 צלמים מ-20 מדינות ומשך אליו 15 אלף מבקרים על גבי מספר ימים. על פי לנדסמן, מטרתו לחשוף יוצרים חדשים ומגמות עכשוויות בעולם הצילום, ליצור במות חדשות של חשיפה בינלאומית עבור יוצרים, ולספק זירה לביטוי אישי וקהילתי של קבוצות שונות בחברה באוסף תערוכות, מוצגים, וידאו ארט ומפגשים שונים.


כעת חושף הפסטיבל את הפעילות המתוכננת הבאה במסגרת פעילויות 2016/17: סדנת צילום בסלולר עם אחד מאומני הצילום המקוריים והמסקרנים הפועלים היום בישראל - אוהד בנית. הסדנה היא בת 2 מפגשים ועוסקת בצד התיאורטי ותרגיל מעשי בבניית שפה ויזואלית אישית תוך התייחסות בין היתר לנושאי קומפוזיציה וגריד, אינטואיציה מבנה ומבט, תהליכי חשיבה ושפה, מינונים והיררכיה ושימוש באפליקציות.


דיוקן עצמי, אוהד בנית

אוהד בנית הוא מעצב ואמן, בעל הסטודיו Mishmaacool Undesigner, העוסק בחיפוש אחר נקודת מבט אישית והתייחסות חברתית ותרבותית. זאת, על ידי יצירה המתמקדת בקו התפר שבין אמנות ועיצוב כנקודת מקור מושגית ניסיונית בגילוי דעת אישי, במטרה לעורר דיון מעמיק על הגבול בין שתי הגישות, לבחון תהליכי חשיבה ועשייה אינטואיטיבית, ולשים דגש על מסר רעיוני בשלושה מימדים. לאוהד 127 אלף עוקבים באינסטגרם.


סדנת צילום בסלולר מבית פסטיבל הצילום הבינלאומי בשיתוף האמן אוהד בנית*

מתי: 17.11 בשעות 18.00-20.00

18.11 בשעות 10:00-12:00

מקום: סעדיה גאון 24 ת״א, קומה 1-

עלות הסדנא: 550 ש"ח. הנחה למועדון ידידי פסטיבל הצילום


* מספר המקומות מוגבל. יש להירשם מראש במייל חוזר


ולקינוח - הרצאה של סבסטיאן סלגדו (Sebastião Salgado) יליד ברזיל (44') אחד מצלמי הדוקו והעיתונות הידועים בעולם


תהנו ואל תשכחו לא רק לראות - אלא גם להתבונן :)

bottom of page