top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

קול קורא לתערוכות עבור שבוע האיור בתל אביב


{זאת מגמה מאוד מעניינת שקוראת בשנים ההאחרונות של יזמות תרבותית-אמנותית-עיצובית, כשהשנה זאת השנה הרביעית שבוע האיור קם לו. מאחורי היוזמה הנהדרת הזאת ניצב יובל סער ומגזין פרוטפוליו שמאחוריו הוא עומד, כשהפרוייקט, שקם ונבנה בעשר אצבעות, הוא בעצם פלטפורמה שמצליחים להביא פנימה את עיריית תל אביב-יפו, מחלקת התרבות והמחלקה לאמנות פלסטית ושותפים אסטרגיים נוספים כדוגמת הוסטל אברהם YNET, WIX ונוספים ומאפשרת לעשרות יוצרים ואמנים להסתנכרן ולהתממש איתה.

במקביל הדבר מעלה לא מעט תהיות לגבי החזון והאסטרטגיה העירונית לגבי אמנות פלסטית/חזותית כשאט אט פרוייקט הדגל השנתי של המחלקה לאמנות פלסטית בעיריית תל אביב-יפו "אוהבים אמנות - עושים אמנות" הופך להיות יותר ויותר "שבוע האיור" - אם מסתכלים על המיתוג או על אתר האינטרנט של הפרוייקט (ל"אוהבים אמנות - עושים אמנות" אין כיום אתר אינטרנט אלא רק דף בפייסבוק)}.

 

״פורטפוליו״ בשיתוף עיריית תל־אביב – יפו , יקיימו ב־16–25 בנובמבר 2017 את שבוע האיור הרביעי במסגרת אירועי ״אוהבים אמנות. עושים איור״, שיכללו לראשונה מרכז מבקרים בשלוחה התל־אביבית של ״אברהם הוסטל״. מוסדות, מאיירים והתארגנויות עצמאיות מוזמנים להגיש הצעה לתערוכות ופעילויות בשבוע האיור, במרכז המבקרים ובמרחב הציבורי

אירועי שבוע האיור מוקדשים לאיור ישראלי מקורי ונותנים בימה למאות מאיירים מקומיים – ותיקים, צעירים ובעלי שם עולמי. במהלך עשרה ימים ושני סופי שבוע, הקהל הרחב יוזמן לעשרות תערוכות, סדנאות, מפגשי מאיירים, חנויות פופ־אפ ועוד – שייפתחו במקביל בכל קצוות העיר, ובמרביתם הכניסה היא ללא תשלום.

50 תערוכות הוצגו במקביל בשבוע האיור האחרון בגלריות, במוסדות תרבות, במוזאונים, במקומות בילוי ובמרחב הציבורי: נמל יפו, שדרות רוטשילד, מוזאון ארץ ישראל, מוזאון בית העיר, בית ליבלינג, מוזאון נחום גוטמן, אברהם הוסטל, בית האמנים, בית אריאלה, גלריה גבירול, מרכז קהילתי דב הוז, בית הצעירים במזא״ה 9, גלריות שיתופיות בקריית המלאכה ועוד. אלפי מפות שפירטו את פרישת האירועים הודפסו וחולקו ברחבי העיר, ובנוסף לכך האירוע פורסם במדיות השונות וזכה לחשיפה נרחבת באמצעי התקשורת השונים.

השנה ייפתח לראשונה בשלוחה התל־אביבית של ״אברהם הוסטל״ מרכז המבקרים של שבוע האיור. המקום כולל מספר חללים לתערוכות וחלל בר מרכזי אחד רחב ידיים, שמאכלס באופן קבוע אירועי אמנות, תרבות ומופעי מוזיקה. מרכז המבקרים יפעל במהלך כל שבוע האיור – בעיקר החל בשעות אחר הצהריים אל תוך הלילה – וייערכו בו מפגשים ופעילויות לקהל הרחב.

כמו בכל שנה, גם השנה בכוונתנו לתת הזדמנות להתארגנויות עצמאיות ולהציג בעיקר עבודות חדשות שהוכנו במיוחד לשבוע האיור. נשמח לקבל הצעות בדוא״ל illuweek@gmail.com ל:

  • תערוכות במסגרת שבוע האיור

  • פעילויות לקהל הרחב ופעילויות במרחב הציבורי (חוצות) במסגרת שבוע האיור, בכל רחבי העיר

  • פעילויות במסגרת מרכז המבקרים

בשלב זה שבוע האיור לא יוזם תערוכה שאפשר לשלוח לה עבודות. לכן, על כל מי שמעוניין להציג תערוכה בשבוע האיור ליזום תערוכה או להיות חלק מגופים שמציגים כמו אקדמיות לעיצוב, גלריות שיתופיות, מוזאונים וכן הלאה. הפקת הפעילות של כל התארגנות או גוף היא באחריותם הבלעדית, ועליהם להקצות את המשאבים הנדרשים לשם הוצאתה לפועל, לרבות הסדרי ביטוח בעבור החומרים המוצגים ולטובת המבקרים בתערוכה (צד ג׳).

כדי לקחת חלק בשבוע האיור – להציג תערוכה או לקיים במסגרתו פעילות – יש לשלוח עד 1 ביוני 2017 הצעה הכוללת כמה משפטים על נושא התערוכה או הפעילות, זהות המארגנים והמשתתפים, היכן היא עתידה להתקיים וכן הלאה.

לשאלות, להבהרות, להצעות, להארות ולהערות, ולשליחת הצעות לפעילויות ותערוכות בשבוע האיור, אפשר לפנות ליובל סער, היזם והאוצר הראשי של שבוע האיור, ולעידית שילוח, מנהלת הפרויקט, בדוא״ל illuweek@gmail.com

bottom of page