top of page
  • פולי גלצר

פלפולי תרבות #1 (שם זמני)


אנחנו שמחים לארח פינה תרבותי חדשה ומי ייתן והיא תפרח ותפרוס כנפיים

- מוזמנים לקבל את פולי בברכה - ואם יש לך רעיון עבור שם לפינה - אז בתגובות בשמחה !

------ כשמרוב עומס נפשי ופיזי לא הצלחתי לפנות זמן ולחשוב על שם טוב לפינה הזאת.. כל הצעה תתקבל בברכה והזוכה המאושר/ת ת/יזכה בכרטיס לאחד האירועים שאני הולכת להגיע אליהם לפי בחירתה/ו + בירה :)

הפעם לא מפרידה בין אלו שהולכת ואלו שהלוואי.. הכל פשוט לפי סדר כרונולוגי ...

אז ככה:

ביום שלישי הקרוב 2/04 - הולך להיות מופע שאני מאוד מאוד רוצה להגיע אליו בעצם מאז שהוא יצא לאויר העולם (אני חושבת שכמעט/בערך שנה..) וגם הפעם לא אוכל כי יום שלישי פשוט יום שקבוע עמוס אצלי (לפחות עד הקיץ שאז אסיים את קורס הסאונד המעולה של הצוללת הצהובה..)

אז אני לא, אבל אולי אתם כן?? קחו לינק

יום רביעי ה03/04- אני כן!!! הולכת לבית אליאנס לאירוע רב המרכיבים הזה- ״תופעה״..

את ״Radio Play" ראיתי לפני כמה חודשים וזה מופע פשוט נהדר ומהנה בכל שניה שלו. ותכלס אני ממש אוהבת לראות מופעים (בעיקר כאלה שאהבתי) יותר מפעם אחת. והפעם הם סוף סוף בירושלים. שאר המרכיבים של האירוע עושים רושם של פוטנציאל לא רע בכלל. אז על אף שלפני זמן מה אמרתי לעצמי שאשתדל להימנע מאירועים מרובי מרכיבים (כי לרוב יצאתי עם תחושת פספוס מבית היוצר של ״תפסת מרובה לא תפסת״) הפעם נותנת לזה את הצ׳אנס.

כבר הופיע בחודש שעבר אבל בעצם זה קורה רק עכשיו אז.. ביום שישי ה5/04 אגש לצפות במופע krump של תיאטרון המחול של אבשלום פולק. אמנם יש בי סקפטיות מסיימת, כי מאוד אהבתי את העבודות המשותפות שיצרו ענבל פינטו ואבשלום פולק ועכשיו עם פרישתה של ענבל מהלהקה, אבשלום יוצר עבודה שניה שהיא יצירה שלו לבד. ואת הראשונה (slug) שהיתה לפני כמה שנים, לא כ״כ אהבתי. נותנת לו עוד צ׳אנס. אף כי גם הביקורות לא מהללות.

11/04 פסטיבל שייח אבריק בטבעון.. איכשהו קרה שהסופ״ש הזה התמלא באירועים משפחתיים (ובמופע הבא בתור) אז גם השנה לא אגיע לטבעון לחגיגת האמנות הרב חושית רבת משתתפים ובכלל רבת הזאת...

ומה שאולי כן ב11/04 זה מופע של Electric Zoo ב״פונדק״ שזה המקום החדש והמגניב הזה בעיר ששם חגגתי את הפורים שלי השנה.. מחבבת את המוסיקה שלהם.. וחייבת לבדוק איך החלל הזה נשמע בהופעות..

Electric Zoo - Me and My Machine Against the World (New Full Album) Electric Zoo is a dynamic power quartet combining elements from Psychedelia, Hard Rock, Funk, Blues and Jazz, and armed with a warm, live and retro sound, a tight rhythm section and ground-shaking energy. The band is one of the most talked-about acts in Israel’s Indie scene, heralded for leaving its mark in every major venue it plays. Critics have hailed it Israel’s finest Rock band. Electric Zoo is bringing back the sweeping sounds of rock n ‘roll while injecting their own youthful exuberance into the mix.

12/04 יום שישי, מופע מחול ״כשאהבה נכנסה לגלריה״ של עודד גרף ויוסי ברג. ראיתי את המופע חינם במסגרת הנסיונית של הגלריה ״רואו ארט״, ואני באופן כללי קצת גרופית שלהם. ומעניין אותי לראות איך זה יהיה על במה.

13/04 ״דונדו והכבישים״ ייופיעו במזקקה. דונדו וגם רוב הכבישים שלו הם חברים אהובים ואם יש משהו שאני ממש נהנית ממנו בחיים האלה זה להייות עדה לתהליכי יצירה. ובעצם מהיותי בצוללת כך קרה שאני עוקבת אחרי התהליך יצירה של המוסיקה של דונדו (הלא הוא דניאל גמליאלי) ממש מקרוב. אז אולי המבט שלי (והאוזן שלי) לא הכי אובייקייבם פה, אבל אני גם מאוד אוהבת את השירים הישירים ובו זמנית פתלתלים ופואטיים ולרוב פשוט ״דוך ללב״ שלו.

18/04 ״הנסיכה אבנר מכה שנית״. אוקיי, לא יודעת מה לומר חוץ מזה שזאת כנראה אופרת פופ טראש מעולה. לפי הנפשות הפועלות בה יש להניח שהיא עשויה היטב (מוסיקאים ברמה עולמית מטורפת) ונראה לי שיהיה מצחיק.

עוד לא הוחלט סופית אם יקרה בסוף אפריל או תחילת מאי- חלום ליל קיץ בחלל בתיאטרון קליפה. יש שמועות.. נצטרך לאמת..

ועוד משהו נחמד וקטן שהוא גם קצת תרבות אם כי יותר ״תרבות הצריכה״: אני כבר שנים רבות צורכת את רוב המזון שלי מחוות אורגניות מקומיות. ומזה כשנה וחצי שעברתי ל״חוות קיימא״

שמעבר לזה שיש להם ירקות נהדרים והם חווה מקומית, הם גם מקום חינוכי מדהים וחשוב.

והחודש בכלל פסח!! (ובחירות:/) ובאופן מפתיע יש לי חיבה עמוקה ואף קשר היסטוטרי אישי לחג הזה (השתחררתי מהצבא כמה ימים לפני החג ולפני כמעט 2 עשורים) אז שתהיה חירות וחופש וריענון והתנקות מכל ה״חמץ״ (אצלי בעיקר המטאפורי למינהו) של החיים.. אביב והתחלות חדשות וצמיחה ושמחה :)

תבחרו. ותבחרו טוב! אני אומרת שאם גם ככה המצב לא משהו.. אז דוקא להצביע לפי המצפון והאמון ולא לפי הסטסיסטיקות והחשבונאות.. אבל זאת כמובן רק דעתי האישית הסובייקטיבית.. ועד כאן פלפולי תרבות להפעם ------------------- פולי גלצר היא אמנית וצוללנית מקצועית, בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, ג'ינג'ית כן כן זה אופי וחולמת על מהפכה בעולם האמנות.

bottom of page