top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

פוטרי סלאם !


קלאודיה רוטקגל

אז מה בין slab, slam, poetry ו-pottery ? מוזמנים לגלות החל ממחר - הרביעי למאי ועד ליום שבת ה-13 ל-Pottery Slam בבית בנימיני. ה-Pottery Slam הוא אירוע בו יגיבו יוצרים למציאות באמצעות חומר ואסטרטגיות שונות של פעולה. במשך שבוע תהפוך גלריה בית בנימיני למעבדת ניסיונות ארעית בחומר, בגוף, בפעולה ובמילים. רגע בזמן שיוקפא בתוך קופסת קרטון שאחר כך תפורק ותמוחזר. פעולה רב תחומית בחלל הגלריה, בה ישתתפו קדרים, מעצבים, אמני מיצג, פסלים, מאיירים, אנשי מחול ותנועה וכותבי שירה וספרות, כדי להגיב על המתרחש בסביבתם, ולהביע כל אחד בשפתו האמנותית ובתיווך חומר את הנושא הבוער בגופו.

נקודת ההתחלה של ה- Pottery Slam בקירות ורצפת גלריה מחופים בקרטון, ערימות חומר קרמי רך, אבניים, מכחולים, כלי עבודה, מסך ומדפי תצוגה. סופו בשכבות של יצירה שהן תוצאה של הפעולות שנעשו באירוע, כאשר כל אחת מהן משאירה את סימניה וחוזר חלילה.

נקודת המפגש בין אמנים מתחומים שונים תיצור שפה אחרת, חדשה וייחודית שתוביל לשיח מסקרן. מדי יום ישתנו פני הגלריה בהתאם לאקט האמנותי של היוצרים בה, שגם יגיבו על אמירותיהם האמנותיות של אלה שפעלו בחלל לפניהם, כחלק מהרחבת השיח החומרי, אמנותי וחברתי.

התהליך כולו יתועד בצילום ווידאו ויוקרן בלופ על גבי מסך בגלריה, כך שבכל נקודת זמן יוכלו המבקרים גם לצפות בתהליכים שקרו במקום לפני שנכנסו לחלל היצירה הארעי.

ה'מיצג המתגלגל' יסתיים ביום חמישי ה-11.5 באירוע Pottery Jam בו ייפגשו 20 קדרים צעירים לג'אם סשן חומרי הומוריסטי על הגלגל, המשלב אלתורים צורניים בחומר במקצבי עבודה ותוכן משתנים. הקהל יוזמן לצפות במיצג ולקחת חלק פעיל בעמדות של פיסול ורישום על גג המבנה במהלך הערב. הגלריה תעמוד על כל שכבות היצירה שבה לשוטטות מבקרים במהלך סוף השבוע (12-13.5).

4-13/5/2017

אוצרות והפקה: שירה סילברסטון ונטע לבבי

קלאודיה רוטקגל

bottom of page