top of page
  • Writer's pictureרעי דישון

חנוכת בית כפולה


חנוכת בית, מראה הצבה - צילום: טל ניסים

שתי חנוכות "בית" יערכו בקרוב - אחת של גלריה חדשה לאמנות עכשווית בגליל והשנייה של "בית" זמני בלב המדבר בדרום הארץ.

גלריה בגליל הינה מרכז אמנות חדש בנוף התרבותי של הגליל המערבי. מיקומה של הגלריה בתוך קמפוס האקדמית גליל מערבי, לצד הימצאותה בעיר עכו, הינן חזונו של עיבל גלעדי, יו"ר האקדמית גליל מערבי.

גלעדי רואה בגלריה בגליל הזדמנות לפעול אל מול מנעד רחב של אוכלוסיות ולייצר דיון מלא, תוסס ומורכב אודות אמנות עכשווית, תוך שיח מעמיק ופורה עם האוכלוסייה המקומית של הגליל ולצד שיתופי פעולה נרחבים עם עולם האמנות הישראלי והבינלאומי.

הגלריה תציע מגוון של תערוכות מתחלפות ופעילויות נלוות, סיורים מודרכים, סדנאות, הרצאות, שיעורים ושיחות עם יוצרים ואמנים, אשר יפגישו את הקהל עם עולמות תוכן חדשים, יאפשרו יצירה של מעגלי עשייה קהילתיים וימצבו את אזור הגליל המערבי כמרכז תרבותי שוקק ורלוונטי.

חנוכת בית

פתיחה: יום שישי, 9.6.17, 11:00

התמונה המידית העולה בדמיוננו כאשר אנו חושבים על המילה "בית" היא לרוב תמונה נינוחה ונעימה. אך מה בעצם יש בו, בבית, שהופך אותו לכה משמעותי עבורנו? ומה קורה כשהבית, אותו מקום מגונן, חם ואוהב, הופך זר או מסוכן? מה קורה אם הוא חסום בפנינו, ואיננו יכולים לחזור אליו?

העבודות בתערוכה חנוכת בית מבקשות להתמודד עם תחושת הזרות והניכור, אותה כינה הפסיכואנליטיקן הנודע זיגמונד פרויד בשם "האלביתי" (Uncanny), המתעוררת דווקא נוכח המרחב הביתי המוכר, ובתגובה לאותו מקום אישי, עוטף ומלא זיכרונות. העבודות השונות המוצבות בתערוכה מציגות בתים אטומים, ארעיים, נטושים או נשכחים, אשר מעוררים שאלות אודות יכולתנו לחוש שייכים למקום, ואודות האפשרות לבנות בית חדש מתוך ההריסות.

אוצרת: הגר בריל

האמנים המשתתפים: אמיר תומשוב, הילה ליזר-בג'ה, נאוה ג'וי אוזן, שרון פזנר

פרפורמנס פתיחה: על הרציף מאת איריס נייס

אירוע פתיחה והשקת קטלוג יתקיים ביום ו', 9.6.17 בשעה 11:00, בגלריה בגליל, בניין קיי, ביה"ס לניהול ע"ש סר הארי סולומון, האקדמית גליל מערבי. (הגלריה פתוחה בימים א'-ו' בתיאום מראש בטלפון 04-9015103)

-----------


רגע לפני חנוכת הבית בצפון יערך בשבוע הבא בדרום האירוע השנתי של עמותת מידברן (גילוי נאות - הח"מ הינו חלק מקרן האמנות של עמותת מידברן) שיהווה בית זמני לקצת פחות מ-11,000 איש, ליותר מ-100 מיצבי אמנות שונים (שחלקן ישרפו בתום האירוע, חלקם יפורקו וחלקן ינדדו למקומות אחרים בארץ), יותר מ-150 מחנות נושא ועם כ-10% ממשתתפי האירוע שמגיעים מחו"ל. מידברן, שהצוותים שעומלים עליו נמצאים בשטח כבר למעלה משבוע וחצי נערך בארץ באופן רשמי זאת השנה הרביעית והוא אחד מאירועי האמנות האלטרנטיביים הגדולים בארץ, בוידאו הנ"ל תוכלו לקבל הצצה קטנה למה שקורה בימים אלו בשטח.


צילום ועריכה: איה לוי-זלמנסון

bottom of page