top of page
  • Writer's pictureרעי דישון

שתי קרנות למימון פרוייקטים באמנות


אז... - מתי בפעם האחרונה בניתם תקציב לפרוייקט/תערוכה/אירוע/ארגון/פעילות שלכם ? - כן, זה לא פשוט - להבין מה עושים, לבדוק הצעות מחיר ולתמחר חומרים, ספקים, זמן ובלת"מים כמו שצריך, ואז למצוא/לגייס את התקציב לפרוייקט (או לפתח מודל עסקי), להוציא את התוכנית לפועל בצורה הטובה ביותר ואז לבדוק תיכנון מול ביצוע, להפיק מסקנות ולתכנן לעתיד (וגם בכל התהליך הזה לראות איך משלמים שכ"ד ומתפרנסים בצניעות...). אז... תיאורתית אנו יכולים לעזור לכם להשחרר מדבר אחד פעוט - תקציב לפרוייקט - להלן שתי מלגות למימון פרוייקטים אמנותיים של אמנים ישראלים - אתם רק צריכים לעשות את המקסימום שלכם - להביא את הרעיון היצירתי הטוב ביותר ולהמחיש אותו.

-------------

עמותת ארטיס שהינה עמותה אמריקאית שמטרתה לקדם ולתמוך באמנות ישראלית עכשווית פתחה החודש את הקול קורא שלה לפרוייקטים אמנותיים עם תקציב של עד 10,000$ לפרוייקט עם תמיכה בכ-10 פרוייקטים

  • לתמוך באמנים בנקודת מפנה בקריירה שלהם

  • לסייע במחקר או פיתוח מוכוון יצירה/הפקה של יצירה חדשה או השלמה של פרוייקט שאפתני מתמשך

  • לעזור בפיתוח צמיחה יצירתית לאמנים שמעודדת דיאלוג מקומי או בינ"ל

התמיכות ניתנות לאמנים חזותיים עם לפחות ניסיון מקצועי של שנתיים מחוץ לבית ספר שיוצרים ועובדים בישראל (ללא אפלייה על בסיס כלשהו), לפרוייקט לא צריך להיות חלל תצוגה מיועד שאושר אלא מטרה מוגדרת, תהליך ומצגת סופית ברורה שמציגה את הפרוייקט. האמנים יכולים לבקש תמיכה לכיסוי הוצאות הפקה, הוצעות נסיעה הקשורות למחקר או הוצאות אחרות הקשורות להוצאות הקשורות להפקה אמנותית של הפרוייקט. הקרן אינה מממנת דמי לימוד/הרשמה, הוצאות מחייה כלליות או הוצאות הקשורות לשהות אמן (אלא אם כן האמן יכול להוכיח ששהות האמן הינה חלק מהותי לפיתוח הפרוייקט.

דד ליין - ה-11 ליוני (תשובות תינתנה במהלך חודש אוג') להגשה ופרטים נוספים לשאלות נוספות

-----------------

וקרן אאוטסט לאמנות עכשווית מזמינה אמנים ואוצרים להגיש מועמדות לתמיכה בהפקת פרויקט אמנותי חדש, אשר יוצג לראשונה בחלל ציבורי במהלך 2018 בארץ או בחו"ל.

הפרויקט יכול להיות בכל מדיום אמנותי (ציור, פיסול, וידאו, מיצג, מיצב, רב תחומי), אשר לא הוצג בעבר. התמיכה היא בפרויקט של אמן/ית ישראלי/ת, אשר יוצג בישראל או בחו"ל, בתערוכה שתפתח בין פברואר לדצמבר 2018. הפרויקט במסגרת תערוכת יחיד או קבוצתית, בחלל ציבורי ללא מטרות רווח בלבד.

מענק התמיכה עד 40,000₪ כולל מע"מ

הליך הגשת המועמדות

את המועמדות יש להגיש בעברית או באנגלית עד לתאריך 31 באוגוסט 2017 בחצות לאימייל: outset.opencall@gmail.com יש לשלוח את הפניה לתמיכה בקובץ פי. די .אף – שמור בשם פרטי ומשפחה של האמן.

פניות שיתקבלו במועד מאוחר יותר ו/או לא יכילו את תנאי ההגשה לא ייבחנו.

יש להגיש קובץ PDF אחד הכולל: 1. ביוגרפיה קצרה של האמן/ית (עד 200 מילה): אנא ציינו לימודים, תערוכות יחיד וקבוצתיות וכו'. 2. מידע קצר על הפרויקט- יש לציין את מיקום התערוכה, תאריכי תצוגה (פתיחה ונעילה), שם אוצר/ת.

3. תיאור הפרויקט (עד 500 מילה),

4. עד חמישה דימויים מהפרויקט המוצע לתמיכה (סקיצות, הדמיות וכו')

5. עד חמישה דימויים מפרויקטים קודמים של האמן/ית כולל כותרות (טכניקה, גודל, שנה)

6. תקציב כללי של הפרויקט, כולל מקורות הכנסה נוספים/מתוכננים

7. ביוגרפיה קצרה של האוצר/ת (עד 200 מילה)

8. מכתב הזמנה רשמי ממנהל/ת חלל התצוגה

*על הקובץ להיקרא בשם המלא של האמן

*ניתן להגיש מועמדות בעברית או באנגלית *לשאלות נוספות ניתן לפנות למייל outset.opencall@gmail.com *תשובות יישלחו בסוף אוקטובר 2017

אאוטסט קונטמפוררי ארט פאנד ישראל הינה עמותה פילנתרופית ישראלית המשתייכת לקרן אאוטסט העולמית (אאוטסט מונה כיום שמונה סניפים: אנגליה, גרמניה-שוויץ, ישראל, הולנד, סקוטלנד, הודו, אסטוניה ויוון).

באמצעות מימון פרטי מתומכיה ופטרוניה תומכת אאוטסט ישראל בהפקת פרויקטים מתחום האמנות העכשווית הישראלית תוך שימת דגש על תמיכה ביצירה חדשנית, רב תרבותית ומשמעותית. בין מטרותיה של אאוטסט ישראל, תמיכה במימוש והפקת פרויקטים של אמנים ישראלים המוצגים לראשונה במוזיאונים ובחללי אמנות ללא מטרות רווח, תרומת עבודות משמעותיות של אמנים ישראלים בהם אאוטסט תומכת לאוספי מוזיאונים ציבוריים בארץ ובעולם, תמיכה בנסיעות מחקר של אוצרים ישראלים למוקדי אמנות חשובים בחו"ל, הבאת אוצרים ואספנים בינלאומיים לארץ והעמקת הקשר והחשיפה של עשייה מקומית בשדה האמנות הבינלאומי.

כמו כן אאוטסט ישראל מפעילה תכנית רזידנסי (מלגת שהייה) ייחודית, אשר מארחת אמנים ואוצרים בינלאומיים ומקומיים ב'אאוטסט רזידנסי ברחוב ביאליק'. הרזידנסי הוקם בשנת 2013 על מנת לאפשר הפקת עבודות חדשות לקראת תערוכה, מחקר ושיתוף פעולה במסגרת הרצאות וסדנאות עבודה במוסדות אקדמאיים ובחללים ציבוריים. כך, נוצר דיאלוג וקשר עם הקהל המקומי.

----------------------

bottom of page