top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

בין מזון למחשבה למשהו לבטן

במידה מסויימת אמנים צריכים להיות "רעבים" - לא רעבים ללחם, כאלה שרצים אחרי הזנב של עצמם בכדי להביא עוד פרוייקט כדי לסגור את החודש ולקנות קוטג' אלא "רעבים" כתשוקה ליצור ולתת השראה, לבחון ולהראות פרספקטיבות שונות ומשונות ולהתבונן במציאות בשביל לפרק אותה ולהרכיבה מחדש. מוזמנים להציץ בקול קורא לאירוע הקרוב של "מסעדות פתוחות" שיערך בירושלים - וכמו שאומרים - שיהיה בתאבון.

 

השנה, לראשונה במסגרת מסעדות פתוחות אנחנו יוצאים לגמרי מהמטבחים ומזמינים יוצרים ירושלמים לפתוח את הגלריות/סטודיו שלהם ולהציג את האינטרפרטציה הפרטית שלהם לאמנות הבישול והאכילה תחת הכותרת ״לא למאכל: פרספקטיבה אמנותית על קולינריה".

"מסעדות פתוחות" הוא פסטיבל קולינריה אורבני המשלב בין אוכל, עיצוב, טכנולוגיה, תרבות, חדשנות והרבה מעבר. הפסטיבל, בגרסתו הירושלמית, חוקר את הנוף הקולינרי הייחודי של העיר ומספק מבט אל מאחורי הקלעים של מטבחי המסעדות, בתי האוכל וסדנאות והארטיזנים המעניינים בעיר על מגוון התרבויות ורב-הגוניות שבה. הפסטיבל מפגיש בין שפים מובילים, אמנים בין-לאומיים, חוקרים ויוצרים לבין הציבור הרחב הסקרן וחובב הקולינריה ומעודד דיון, שיח והנגשה של אמנות הבישול והאכילה.

איך הופכים אוכל ואכילה לאמנות? איך מוציאים את הקולינריה אל מחוץ למטבח ולצלחת? מה מיוחד בפרשנות אמנותית ועצובית על אוכל ואכילה? כיצד פרשנות כזאת מרחיבה את השיח על קולינריה?

על התהליך: אמנים/ מעצבים יבחרו ע"י צוות “מסעדות פתוחות” ונציג מטעם הרשות לפיתוח ירושלים חלק מעלויות חומרי הגלם עבור הפרוייקט יכוסו על ידי הפקת "מסעדות פתוחות" זכויות היוצרים, לרבות התמורה המלאה עבור מכירת התוצר שייכת לאמן/ סטודיו התוצרים יוצגו לקהל בימים 17-18/11 בסטודיות האמנים ו/ או בחללים מרכזים בעיר

הנחיות: הפניה מיועדת לאמנים, מעצבים, אנשי רוח ותרבות ירושלמיים ו/או בעלי סטודיות בירושלים הגשת קונספט - הפרשנות לנושא לאוכל ולאכילה: תאור קצר של הרעיון בצירוף הדמיה, מצגת, ו/או דימוי מוביל מידע קצר אודות המגיש, כתובת, טלפון וכתובת דוא"ל הצעות יש לשלוח עד 8.8.2017 לכתובת הדוא"ל carmit@openrestaurants.com

bottom of page