top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

האמני/ת עובד/ת או עובדים עליו/ה ?


לאמנים יש המון מה לתת אבל הם צריכים גם ללמוד איך/מה לבקש (ולעיתים גם לדרוש) כשבניגוד לדעות קדומות (ורבים לא יודעים זאת) המקצוע העתיק בעולם הינו האמנ/ית ! לפני כ-27,000 שנים כשעוד לא הייתה למין האנושי שפה ורק התחלנו להשתמש בכלים היו אלו כמה יחידי סגולה שלקחו אפר ואדמה צבעונית איתם יצרו את הציורים הראשונים באנושות שסיפרו איך צדים, איפה יש צמחי מרפא ומאלו צמחים ופגעים אחרים יש להזהר.


המקצוע העתיק בעולם (עוד לפני שהומצא הכסף) היה האמן שהמציא/יצר/טווה רשתות של משמעות עבור החברה בה הוא חי ונתון בתוכה - מילים, סמלים, התנהגויות, תמונות, טקסים – וזאת כדי להגדיר לעצמנו מהם הערכים, הנורמות ומהם התהליכים שאנו חיים על פיהם ולהעבירם מדור לדור (ולהלן ההגדרה של תרבות ע"פ קליפורד גירץ).



אז.... ביום רביעי הקרוב - ה-30 לחודש בשעה 20:00 בספרייה בבית אריאלה בתל אביב (לינק למפה) איגוד האמנים הפלסטיים יארח מפגש ב"סלון העירוני" של עיריית תל אביב לערב שיוקדש לאחד הנושאים הבוערים ביותר בחייו של כל יוצר - מצבו השברירי של האמן בשוק העבודה, ללא משרה קבועה או ועד עובדים שיגן עליו.

עם התחזקות שוק האמנות בעשורים האחרונים, קרנו של האמן ממשיכה לעלות, בעוד שמעמדו הסוציו-אקונומי נשחק. מי מפקח על תנאי ההעסקה שלהם? איך אמנים יכולים לשרוד כלכלית בשדה עבודה פרוץ?

האוצרת רותם רוף תציג סקירה מקיפה בנושא, ותמפה דרכי פעולה אפשריות באמצעות סקירת יצירתם של אמנים שעבודתם מתעסקת ביחסים הטעונים בין אמנות לכסף, והצגת פעולות משמעותית ברחבי העולם שמקדמות את נושא שכר האמן.

לאחר ההרצאה, תשוחח רותם עם עו"ד נורית אשר-פניג, רועי פביאן ואיתן שוקר, (עורכי המחקר שאותו ערכו במשך שנתיים ושפורסם לפני מספר חודשים - מאוד מומלץ לקרוא את המחקר שנמצא בלינק הזה) אודות הדרכים שבהם אמנים יכולים לקבל תמיכות ליצירתם בישראל. ההרצאה והשיחה רלוונטיות מאוד עבור כל אמן בהווה, אמן בעתיד, הורה של אמן בהווה או הורה של אמן בעתיד.


הינכם מוזמנים!


bottom of page