top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

מוזמנים לפתיחה של "הייתי חלום"

אנו שמחים להזמין אתכם לפרוייקט תרבותי-אמנותי-יצירתי חדש שאנו משתתפים בו ולוקחים בו חלק - אז תסמנו לכם ביומן את יום חמישי הקרוב - ה-12.10 בשעה 20:00, שיינקין 57 בתל אביב. - לינק לאירוע בפייסבוק

בעוד שנה יעלו הדחפורים מעל שינקין 57 ,ויהרסו את המבנה לטובת פרויקט בנייה שאפתני. קבוצת יזמים תל אביביים מבקשים להעניק למקום פרידה הולמת ומקימה במקום סלון תרבות בוהמייני בשם "הייתי​ ​חלום",​ כור היתוך של אומנות, מוזיקה, השראה וחלומות. חלום ל- 12 חודשים בלבד.


שרונה​ ​קרני​ ​כהן​,​ ​יוזמת​ ​הפרויקט​: "אנחנו מחזירים לחיים את אחד המוסדות האגדיים של תל אביב. מרחב מעורר השראה שימשוך אליו אנשי רוח, הוגי דעות, ואומנים ויאפשר להם להיפגש, לשוחח ליצור ולחלום".


לפני כשנתיים נסגרו דלתות בית הקפה "קפה תמר" בפעם האחרונה ואיתו תם עידן הסלונים התרבותיים שאפיין את תל אביב מראשיתה. אמנים רבים בהם שמוליק קראוס, מאיר פיצ'חדזה, יורם קניוק, פיצ'ו, עמוס לביא, נתן זהבי, יוסי פולק, אורי גבריאל, רוני סומק, אוולין הגואל ורבים אחרים הפכו את המקום לביתם השני, ועם סגירתו נותר וואקום בסצנת התרבות בעיר. כעת, יש מי שמבקש להחזיר עטרה ליושנה אף ששעון החול אוזל, "קפה תמר היה מקור לעוצמה ולשינוי ומטרתנו היא לעורר השראה בדור הבא, של אמנים בעלי אמירה וכוח לחולל שינוי, דרך אמנות, מוזיקה, וחלומות. ואנחנו נחזיר את זה לעיר, אפילו אם לזמן מוגבל" אומרת שרונה יוזמת הפרויקט.


בימים אלו עובדים במקום אמנים בוגרי בתי הספר לעיצוב, סטודנטים לצד ותיקים - כדי לעצבו לתפקידו החדש כסלון התרבות של תל אביב. בפתיחה וכחלק מהסלון האמנים והמעצבים הבאים יציגו מיצירותיהם: ליאם שמיר, אבישג מליחי, אהרון קרביץ, Frenemy, הדר דאהן, עירית יבלון & גילי כהן, יריב כץ, אנטון אברמוב, אהוד אדלן, אורי דוד, יואב שחל, דליה בנארי וורד שתיל (סטודיו מ.א.י). מייסדיו מבטיחים כי מדי חודש ייבחר נושא עם "אמנות חלומית" ועל פיו יתקיימו במקום תערוכות, סדנאות אמן והרצאות מבכירי האמנים בישראל. בנוסף ייתמוך הסלון באמנות מקומית ויסייע במכירת הדפסי אמנות. דגש נכבד ניתן על התפריט המוסיקלי מקום שיורכב מהופעות קלאסיות, ג'אז, מוסיקת עולם ושת"פ חודשיים עם אמנים מקומיים.


once i was a house, 2012


"המקום אמור להוות מפלט מהסחות הדעת של העולם ולכן השולחנות יהיו לצורך אכילה, שיחה, וכתיבה, ולא לישיבה ממושכת מול מחשבים, כמו בתקופות הנאורות של הסלונים הצרפתיים" מבטיחים היזמים. נראה שהמקום לא יהיה מעוז הסלפי והתיוגים. את הסלולרי אגב, רצוי להצניע אבל אם תפקידו אותו למשך שעה אצל הבריסטה במקום תקבלו 20% הנחה - עוד סיבה טובה לעבור למצב "רטט". מובילת הרעיון היא שרונה קרני כהן, יזמית ואוצרת אמנות. קרני כהן, המוכרת ממיזמים דוגמת "Dreame", ו״once i was a house״ בו השתתפו כ-70 אמנים והפכו בית המיועד להריסה ליצירת אמנות, ומפרויקט ״החלום הגדול" בו עמדה מאחורי בנייתו של הציור הגדול בעולם בכיכר רבין, ציור המהווה את חזון מדינת ישראל בעוד 30 שנה.


קרני חברה לארבע דמויות מעולם האומנות והמסעדנות כדי להגשים את חלומה: דוד שטרית (פסנתרן, אמן יוצר ויזם היי טק), איתי גולן (אוצר אמנות), אלעד דויד (מסעדן ויזם), עו״ד ספי אטון (ממקימי עמותת מידברן) ורעי דישון (אמן, אוצר ואחד ממובילי קהילת "אמנים ישראלים" קהילה מקצועית לאמנים פלסטיים)


שרונה קרני כהן: "הסלון "הייתי חלום" עומד ליצור ז'אנר חדש של אמנות הנוצרת מהמפגש בין שני אנשים - האחד אמן והשני "חולם". החולם משתף עם האמן זיכרון, חיזיון, סיפור, ציטוט או שיר, כל דבר שיכולו לחלום עליו. האמן שואב השראה מהרעיון שקיבל ולאחר מכן מפרש אותו לעבודה, שעליה שני היוצרים חותמים, האמן ובעל החזון. אני מאמינה שהרעיון הזה ימשיך להתפתח ולחיות גם אחרי שייסגר הסלון".


bottom of page