top of page
  • מערכת "אמנים ישראלים"

"אוהבים אמנות - עושים איור" (15-24 לספטמבר)

שבוע האיור 2016 - ברחבי העיר תל אביב-יפו 15-24 בספטמבר


במסגרת אירועי ״אוהבים אמנות. עושים אמנות״, המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב-יפו


אורחת כבוד: אנל מילר, יו״ר אגודת המאיירים האמריקאית

פרס חביב הקהל לשבוע האיור 2016: קוראי ערוץ העיצוב שלXnet בוחרים

הפרס יוענק מטעם גלריית האון ליין 5070


יזם ואוצר ראשי: יובל סער - פורטפוליו ניהול ואסטרטגיה: עידית שילוח

לפרטים ועדכונים: illustrationweek.co.il


שבוע האיור יתקיים זו הפעם השלישית ברחבי העיר תל אביב-יפו, וייערך כבכל שנה לאורך עשרה ימים ושני סופי שבוע עד ליום שבת 24 בספטמבר. השנה יכלול שבוע האיור כ-50 תערוכות (רובן ככולן חדשות ומקוריות), שיוצגו בחללי תרבות ואמנות, גלריות שיתופיות, מוזיאונים ומקומות בילוי ברחבי העיר, החל ממוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב ועד נמל יפו בדרום העיר.


לראשונה יוענק השנה פרס שבוע האיור, במסגרת תחרות "חביב הקהל" שתתקיים בקרב גולשי ערוץ העיצוב של Xnet - אתר העיצוב, האדריכלות והלייף-סטייל מבית "ידיעות אחרונות".


להצבעת גולשי הערוץ יעמדו 40 עבודות, שנבחרו מתוך מאות (אחת מכל מאייר המציג בשבוע האיור) על ידי צוות שופטים בכיר שכלל את: האוצרת גלית גאון, מנהלת ספריית האיור במוזיאון ישראל - אורנה גרנות, העיתונאי והמעצב עודד בן יהודה והמאיירת עפרה עמית.


מרכז קהילתי דב הוז - #InYourFace by omriku

גלריית האונליין 5070, שמציעה אוסף ייחודי בהיקפו של כרזות מקוריות בעיצוב ואיור ישראלי בלבד, תעניק פרס כספי בסך 5,070 שקלים למאייר אחד שעבודתו תיבחר על ידי הגולשים, בעמוד ההצבעה המיוחד שיוקם ב-Xnet לקראת שבוע האיור.


לרגל שבוע האיור 2016 תגיע לארץ כאורחת כבוד אנל מילר, יו״ר אגודת המאיירים האמריקאית, המכהנת בתפקיד במשך העשור האחרון. אגודת המאיירים האמריקאית (Society of Illustrators) נוסדה בשנת 1901, כארגון ללא מטרות רווח שהוקם כדי לבסס את מעמדה של אמנות האיור - בעבר, בהווה ובעתיד. משרדי האגודה שוכנים במנהטן, ניו-יורק, וכוללים מוזיאון וספריית איור גדולה. ביקורה של מילר בישראל התאפשר הודות למחלקת התרבות לצפון אמריקה בקונסוליה הישראלית בניו יורק, אגף לקשרי תרבות ומדע במשרד החוץ ולבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים.


אגודת המאיירים האמריקאית מקיימת מזה 59 שנה תחרות שנתית בינלאומית. התחרות נחשבת לאחת התחרויות היוקרתיות ביותר בתחום, והיא מלווה בספר מהודר ובתערוכת הדגל של האיגוד שמציגה מעל 400 עבודות מצטיינות. מדי שנה זוכים מאיירים ישראלים בקטגוריות השונות בתחרות, ובשנה האחרונה העניקה האגודה מדליית זהב (בקטגורית איור מוסדי) לכרזת ״הצביעו מה?״ של מרב סלומון – ראש תחום איור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, ואוצרת התערוכות של המחלקה בשבוע האיור בשלוש השנים האחרונות. עוד העניקה האגודה מדליית כסף (בקטגוריית פורמטים מיוחדים) לאיתן אלוא, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בעבור עבודה שהוצגה בתערוכה של המחלקה בשבוע האיור 2015.


לא למאכל. שרה גין. צילום: מאשה מחלינובסקי


יובל סער: ״בשנים האחרונות זוכים מאיירים ישראלים בפרסים כמעט בכל תחרות בינלאומית חשובה, והביקור של אנל מילר בארץ מוכיח את העניין הרב שהאיור הישראלי זוכה לו ברחבי העולם. ביקורה של מילר גם מעניק משנה תוקף לחשיבות הפלטפורמה שיצר שבוע האיור לאיור המקומי, ואני שמח ששבוע האיור, שנוסד לפני שנתיים בלבד, הצליח בזמן קצר כל כך לתפוס מקום של כבוד כאירוע האיור החשוב של השנה. אני מקווה שביקורה של מילר יהווה סנונית ראשונה לשיתופי פעולה עתידיים, ובהזדמנות זו אני רוצה להודות למחלקת התרבות בקונסוליה הישראלית בניו יורק, לאגף לקשרי תרבות ומדע במשרד החוץ ולאגודת הידידים האמריקאית של האקדמיה בצלאל על הסיוע בהבאה לפועל של הביקור, ולעיריית תל אביב יפו על תמיכתה בשבוע האיור מיום היווסדו״.


שרון שפיץ גלריה גבירול


שבוע האיור, שהפך למסורת ויצר פלטפורמה לתצוגת איור שלא הייתה קיימת בעבר, ממשיך ומרחיב גם השנה את פעילותו. כך, לצד תערוכות שיציגו את הקשר של עולם האיור לעולם המוזיקה, נציג השנה לראשונה גם מאיירי אופנה בתערוכות שיעסקו בארון הבגדים הגברי ובדיאלוג בין מאיירים למעצבי אופנה. מספר תערוכות יציגו שיתופי פעולה מסקרנים בין מאיירים ואמנים פלסטיים לבין מעצבי מוצר, מחדשי רהיטים, נגרי אומן, קרמיקאים ועוד. בנוסף, תוצג תערוכה חברתית של איורים שנוצרו במיוחד בעבור המגזין המקוון ״המקום הכי חם בגיהינום״, ונביא לידי ביטוי נושאים בין אישיים בתערוכות שעוסקות ביחסים שלנו עם אוכל, עם ההורים שלנו ועם מושגים כמו בית, נשיות, ילדות ומוות. לבסוף יהיה מקום גם לקצת נוסטלגיה, בתערוכה שתציין 80 שנה לגן החיות של תל אביב, ובתערוכה שתציג מסע במנהרת הזמן של הישראליות אל מפיות ה״בתאבון״ של פעם.


בין המציגים השנה יהיה אפשר למצוא מאיירים וותיקים וצעירים כאחד, אקדמיות מובילות לצד התאגדויות עצמאיות של מאיירים, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. לצד אלו יתקיימו ברחבי העיר ובחללי התצוגה מגוון פעילויות לכל הגילאים, כשהשנה מצטרף לשבוע האיור מוזיאון תל אביב לאמנות בתכנית פעילויות נרחבת. גם השנה יוצגו האירועים והתערוכות באתר שבוע האיור, שעוצב ונבנה על ידי סטודיו Wix (הקהל הרחב מוזמן להתעדכן בזמן אמת במועדי האירועים, המפגשים והסדנאות בשל שינויים ותוספות שצפויים להתרחש בזמן אמת).


עידו בק פלייגראונד בכולי עלמא

bottom of page